První měsíc nového roku se přehoupl do své druhé poloviny, takže se práce i osobní životy zase vrací do zajetých a fungujících kolejí, z nichž je vyšinul každoroční vánoční a novoroční karneval. Svět reklamy sice na povrchu vyspává šílenství a kocovinu, v hloubi to však už bublá a klokotá. Přečtěte si naši první letošní mozaiku, ve které vypichujeme, co nás v reklamní branži za minulý týden zaujalo.

Vzpoura robotů

Roboti a robotky ve hře R.U.R. vypadali velice realisticky a byli od lidí z masa a kostí k nerozeznání. A netrvalo ani sto let a vize bratří Čapků dostávají strašidelně konkrétní obrysy. První se toho samozřejmě chopilo nejprogresivnější odvětví, které (ač se to mnozí snaží popírat) udává trendy – pornoprůmysl. Tam ale přeci jen zákazníci vyžadují o fous jiný druh realističnosti než jen dokonalý a čistý lidský vzhled.

Japonští vědci nyní přišli s modelkou Immou, jejíž podoba vám asi vyrazí dech. Kdo chce, může její život sledovat na Instagramu. A modelky budou bez práce!

Data v mrtvé rybě

Japonsko ještě jednou. Jistý člověk, který na Twitteru vystupuje pod jménem @ni28_xp, ohlásil, že vyvinul USB flash disk, který využívá malé mrtvé rybičky, do nichž ukládá data. Ne Sovětský svaz, Japonsko je zemí neomezených možností.

Výrazný krok novým směrem

Nová reklama společnosti Gillette pořádně provětrala společenské dění. Zatímco tato firma předchozí roky ukazovala, že její výrobky jsou pro řádné chlapáky, nyní se vytasila s úplně jiným pohledem. Reklamní kampaň, která poukazuje na různé stereotypy, se dočkala bouřlivých pozitivních i negativních reakcí, což asi bylo záměrem. Na to, jak to tedy vypadá s novou definicí chlapáctví, si ještě chvíli počkáme.

Vejce, nebo Beyoncé?

Rekordy na sociálních sítích mají trvanlivost sněhové vločky na rozpálených kamnech, přesto nás jeden instagramový rekord zaujal. Nejnovějším držitelem nejvyššího počtu lajků se stává… tramtadadá… vejce. Obyčejné vejce. Jeho fotka na Instagramu nasbírala úctyhodných 50 milionů lajků.

Milé celebrity, zpěvačky, herci či modelky, udělejte místo…

Co se děje za zrcadlem?

Večírky a korporátní společenské události se neobejdou bez něčeho originální a poutavého. Každý hledá, čím by utkvěl v paměti. Různé foto koutky a budky jsou už standardní výbavou. V USA přišli s nápadem, jak tohle focení vytáhnout o level výš. Jako přidanou hodnotu můžete brát třeba eliminaci večírkových upírů.

Milionový Petr Čech

Český brankář světové extratřídy Petr Čech ohlásil, že letos vyzuje kopačky, sundá rukavice a ikonickou přilbu a kariéru aktivního fotbalisty uzavře. Napadlo nás podívat se, jakou vlastně může mít takto výjimečný člověk cenu na pracovním trhu.

Je pravda, že bylo líp, ale i tak je aktuálních 2,5 milionu eur (téměř 64 milionů korun) furt pořádná darda. No, a částka z února 2009, kdy byla Čechova hodnota 28,5 milionu eur (skoro 730 milionů korun), působí jako z jiného světa.

Logo jedině od studentů

Když nemáš peníze, hoď to na studenty. Tímto pravidlem se nejspíš řídí Ministerstvo vnitra, které hledá nové logo pro datové schránky. Nevyhlásilo však klasický tendr, ale logo chce od studentů. Alespoň to není jen za kredity, i když 25 000 korun pro autora vítězného návrhu se tomu prudce podobá.

Tikající nebezpečí Tik Tok

Půl miliardy uživatelů měsíčně má síť Tik Tok, která je primárně určená pro puberťáky a ještě mladší. S tímto masovým užíváním se objevují i negativní stránky v podobě kyberšikany. Na toto nebezpečí se ve svém článku zaměřil projekt E-Bezpečí. Být rodičem nebylo nikdy snadné, avšak svět virtuální reality a koexistence nasazuje laťku na další úroveň.

Hrdinové a antikoncepce

Česká historie nemá mnoho hrdinů a ani ti, kteří stojí na pomyslném piedestalu nejvýše, to nemají snadné. Respektive se snadno stanou nechtěnými aktéry bizarní kreativy některých manažerů sociálních sítí. Oběť Jana Palacha je stále živým tématem, s nímž se musí zacházet velice citlivě a rozhodně spíše umírněně než odvážně. To si evidentně nemyslí správce facebooku výrobce prezervativů, jehož osvítil duch svatý (nebo kdo), aby spojil 50 let od Palachova činu s tímto výrobkem. Katolický kněz Jan Toufar ve vedlejší roli tu působí jako nechtěné dotažení humpoláckého přístupu do dokonalosti.

Bude gradient i letos v kurzu?

Ano.