Letošní rok se dostal do své poloviny, tak jsme si řekli, že se podíváme po světě na kampaně, které nás nějakým způsobem zaujaly. Přinášíme naši sedmičku vyvolených.

Songy o smaženém kuřeti

foto: AdAge.com

Rapeři často ve svých textech zmiňují své oblíbené (i nenáviděné) značky – to je fakt, který platí už dlouhé roky. Řetězec rychlého občerstvení KFC se toho chytil a ve spolupráci se Spotify vytvořily playlist šestačtyřiceti hiphopových tracků, v nichž zazní jméno globálního bufetu. Na playlistu Bucket Bangers se objevují i třicet let staré songy a mezi interprety najdeme skutečné hvězdy jako třeba Beastie Boys (například Rhymin & Stealin), Kendricka Lamara (mimo jiné County Building Blues) i Kanye Westa (Touch the Sky). Možná překvapivě se tu připomíná i Madonna s písní Where Life Begins.

Speciální playlist doplňují i venkovní plakáty s texty skladeb, které na něm zájemci najdou.

Budoucnost podle Samsungu

Futuristické vize jsou relativně standardním marketingovým nástrojem velkých technologických firem. Samsung v únoru spustil kampaň The Future, v níž ukazuje high-tech život, který není tomu našemu příliš vzdálený a máme docela dobrou šanci se jej dožít. Trochu nás znervóznil úvod spotu, který je jasně inspirovaný Kubrickovým hororem Shining.  Tuto mrazivou linku můžeme interpretovat jako nenápadné varování před nadužíváním moderních technologií. Z Terminátora víme, jak to může taky dopadnout, že? Ona i píseň Doris Dayové Que Sera Sera, jejíž remix hudebně spot doprovází, se včetně interpretky objevila v Hitchcockově thrilleru Muž, který věděl příliš mnoho. Tyhle vrstevnaté reklamy nás zkrátka hodně baví, dají se analyzovat podobně jako nějaké umělecké dílo.

Jakou barvu mají korály?

foto: digitalagencynetwork.com

Některé kampaně založené na jednoduchém nápadu vám nedají spát. K nim patří i společná kampaň internetové galerie Pantone Canvas, softwarové firmy Adobe a The Ocean Agency s názvem Glowing, Glowing, Gone. Princip je prostý – Pantone ohlásilo barvou letošního roku barvu živého korálu. Zároveň ukázalo, co bude barvou roku 2043, pokud se nepodaří zastavit klimatické změny. Srovnání barvy živého a mrtvého korálu je působivé.

foto (+titulní foto): canvas.pantone.com

Nejupřímnější reklama na světě

foto: brewdog.com

Britský výrobce řemeslného piva Brewdog se rozhodl natočit jednu z nejlevnějších reklam v historii televizního vysílání. Využil jeden z největších seriálových hitů současnosti a tuto lacinou reklamu vložil právě do reklamní pauzy tohoto trháku. Kromě toho ji doplnil stylovými a minimalistickými vizuály.

foto: brewdog.com

Matky pyšné na své tělo

foto: mothercare.com

Autenticita je jedním z trendů současného marketingu. Vsadil na ni i web Mothercare (taková britská sofistikovanější verze tuzemského Mimibazaru), který se rozhodl, že už bylo dost vyšisovaných modelek, které se svým dokonalým tělem předstírají, že nedávno porodily dítě. Kampaň nazvaná Body Proud Mums nabídla deset fotografií matek a jejich dětí doprovázených jejich příběhem.

Pokec s hologramem

Zákazníci vždycky ocení, když je pro ně vaše marketingová činnost nějakým způsobem přínosná – myslím skutečný přínos, ne třicetiprocentní víkendovou slevu na máslo. Když se do toho zapojí nejmodernější technologie, může vzniknout taková pecka, jaká se podařila nizozemské aerolince KLM. Na počátku byl opět jednoduchý nápad. Když letíte do cizí země, oceníte tipy od domorodců. Pak už stačily jen budky umožňující holografický přenos a kampaň Take-Off Tips mohla začít. Výsledek je perfektní.

Hračky čistí Temži

foto: creativereview.co.uk

Dětské hračky zvětšit a místo vany je nasadit do špinavé řeky uprostřed světové metropole, kterou budou čistit. To je jednou větou kampaň Good Ship IKEA. Švédská firma vzala nejoblíbenější hračku do vany SMÅKRYP, udělala z ní čisticí lodičku a vypustila ji na jihovýchodě Londýna. Dva kousky, které využívají čínskou technologii Orca, jsou schopné naráz pojmout až 40 kilogramů odpadu. Jedna loď měří bezmála tři metry a váží téměř 70 kilogramů. Loďky jsou navíc na dálkové ovládání, takže je může ovládat kdokoliv.