Pro firmy se během krátkého času stala komunikace s klienty či potenciálními zákazníky ve virtuálním světě sociálních sítí nedílnou součástí jejich marketingového mixu. Sítí je mnoho, avšak mogulem zůstává Facebook. Jeho nastavení umožňuje pružně reagovat na jakýkoliv záchvěv ve světě obchodu, takže není divu, že zůstává nejoblíbenější. Co však dělat, když náhle Facebook přestanete používat? Jak si udržet vztah se svými fanoušky? 

Bojkotujeme

Proč by někdo končil s Facebookem, když mu to přináší samé výhody? Důvody mohou být různé, třeba se centrála v zahraničí rozhodne připojit se k bojkotu Stop Hate for Profit a vy najednou musíte připravené kampaně posouvat či přesunovat jinam. V této chvíli je důležité neztrácet hlavu, Facebook opravdu není všechno.

Kam jinam?

Komunikace na sociálních sítích se od té v offline světě trochu liší. Kontakt s fanoušky je bližší, bezprostřední a komunikační tón tak často bývá výrazně lehčího rázu. První možností, kam se přesunout z Facebooku, je jiná sociální síť. Má to svou logiku, avšak například Instagram patří Facebooku, takže případná ignorace se bude týkat i jeho. Na Twitteru zase nejde všechno rychle, musíte si dlouho budovat komunitu followerů a u nás je navíc publikum na Facebooku od toho twitterového velice odlišné. A TikTok dosud nemá monetizaci obsahu vyřešenou. 

Nejrozumnější cesta vede na YouTube. Tato síť je dostatečně veliká a nabízí mnoho reklamních formátů a možností, jak se neztratit z očí. Jen má zkrátka tu nevýhodu, že jde čistě o video formáty. 

Vyjděte na vzduch

Pokud chcete vytvořit něco nového a nebojíte se opustit bezpečí sociálních sítí, můžete se s chutí vydat do offline světa. Ten nabízí také dostatek možností, jak nezapadnout v davu. Velice zajímavé může být zapojení guerilla marketingu, u něhož je nejdůležitější originální nápad a myšlenka ve spojení s nečekaným stylem, jakým vedete komunikaci. 

Chcete-li doporučení, jaké formě guerilly se věnovat, zkuste ambientní marketing. Ten se vyznačuje tím, že jeho součástí jsou nečekané formy outdoorové reklamy. Ty se tak objevují na netradičních místech a zaslouženě budí pozornost. Podstatou je humor, překvapení a originalita. Nesmíte ale zapomenout i na doprovodné kroky.

Podchytit v PR

Když se pustíte do netradiční formy marketingu, v níž není na první pohled jasné spojení se značkou, musíte si připravit i následující fázi, ve které si připravíte obsah pro PR. Díky němu se guerilla spojí s vaší značkou ještě v horké fázi, kdy zájem roste. 

Problémem guerilla marketingu s virálním potenciálem je totiž ona jasná identifikace značky. Můžete mít krásný, originální, supervtipný projekt, který zrealizujete. Když se vám ale nepodaří lidem jednoduše a rychle vysvětlit, že za ním stojí právě vaše firma, dělali jste to všechno ve své podstatě zbytečně. 

Jestli byste se rádi pustili do něčeho podobného, obraťte se na nás. My v Elite nápady na netradiční kampaně a originální uchopení marketingu sypeme z rukávu.