MARKETINGOVÁ MOZAIKA 28 – Jak to vypadá, když na prezidenta sáhnou deep fakes? Dá se pitím vodky zachránit planeta? Naváže na Antonína Dvořáka umělá inteligence? Nejen tyhle otázky hledají ty správné odpovědi v naší nejnovější Marketingové mozaice.

Bezemisní vodka

Jelikož se sci-fi budoucnost proměnila v přítomnost, není nouze o bizarní spojení a inovace, nad kterými zůstává rozum stát. A většinou s něčím takovým přijdou lidé maskovaní jako startupisti. Air Co. z newyorského Brooklynu začala vyrábět vodku, s níž chrání přírodu. V etanol mění emise oxidu uhličitého – každá láhev jejich vodky odstraní jednu libru tohoto skleníkového plynu z ovzduší. Alkoholismem za čistý vzduch!

Prolhaný Zeman

Fake news už nestačí, na vzestupu jsou takzvané deep fakes, jejichž důsledky mohou být pro společnost opravdu ničivé. Na traileru k novému seriálu Bez vědomí si práci s touto manipulací vyzkoušelo HBO. I když výsledek není dokonalý, možnosti, které tyto technologie naznačují, musí děsit každého soudného člověka.

Kdo po Antonínu Dvořákovi?

Zajímavému content marketingu se začíná dařit i v naší kotlině. Důkazem budiž projekt Komerční banky, která se spojila s dalšími subjekty a společně pak pomocí umělé inteligence dokončily jednu z hudebních skic Antonína Dvořáka. Po všech stránkách vydařený kousek.

Bowie, Nike a zeď

Pád Berlínské zdi slavil kulatiny. Jednou z nejslavnějších písní, která reflektuje tuto stavbu rozdělující Berlín (a celý svět) po dlouhá desetiletí, jsou Heroes od Davida Bowieho. Nizozemský Nike nyní využil německou verzi písně, nazvanou Helden (která mimo jiné zazněla ve filmu My děti ze stanice ZOO), a natočil tříminutový spot nabitý emocemi. Tohle si můžeme pouštět pořád dokola a nikdy se to neomrzí.

Zacinkej si klíči jako tenkrát

Letošní oslavy sametové revoluce byly kulaté, takže se připomínalo kdeco a vzpomínal kdekdo. Vcelku originálně se s tím popasovala společnosti FAB, která vyrábí klíče. Jelikož cinkání jejich výrobky bylo vedle Modlitby pro Martu, Hutkovy Náměště a zpěvu hymny v podání Karlů Kryla a Gotta asi nejvýraznějším zvukovým doprovodem listopadových a prosincových událostí roku 1989, vyrobili pamětní sérii ve stylových barvách i elegantní krabičce.

Vánoce = John Lewis

Definitivně začalo vánoční období. To se v moderním světě už několik pátků nekryje s adventem, nýbrž s chvílí, kdy svou vánoční reklamu vypustí John Lewis. Ani letos k tomu není moc co dodat, zase nám spadlo nějaké smítko do očí, nebo tak něco…