MARKETINGOVÁ MOZAIKA 27 – Jak změna obalu hygienických vložek pobouřila muže, jak být jako Netflix, ale francouzsky, a jak správně uchopit halloweenské oslavy? Nejen o tom píšeme v naší Marketingové mozaice.

Symbolika na obtíž

Menstruace není pro ženy (a transgender a nonbinární lidi) příjemným obdobím. Obsah závorky je v tomto případě velmi důležitý. Upozorňuje nás na fakt, že nemenstruují pouze ženy. Na základě tohoto upozornění stáhla firma Procter & Gamble z obalů výrobků Always symbol Venuše, značící ženské pohlaví. A strhla se kolem toho mela na sociálních sítích. Možná je překvapivé, že tento krok vadí především mužům…

Jak říct, že jste jako N******?

Francouzská stanice Canal+ nově umožňuje i streamování svých pořadů. Jak to však říct divákům, aniž byste zmínili etalon této služby Netflix? Přestože reklamy o natáčení reklamy jsou vyčpělou berličkou, někdy se i tady vyloupne perla. A s naprosto brilantní pointou.

Facebook ano, Twitter ne!

V Evropě se nám může zdát, že času je dost, ale za oceánem se už roztáčí ozubená kola kampaní před prezidentskými volbami. Vzhledem k mumraji, který ty minulé volby na sociálních sítích způsobily, obrací se pozornost i tímto směrem. A přístup hlavních hráčů je velmi rozdílný. Zatímco Facebook vyhlásil „ring volný“ a nechystá sebemenší omezení, Twitter (tolik oblíbený u prezidenta Trumpa) oznámil, že stopne veškeré politické reklamy. Až povolební analýzy ukáží, čí přístup byl ten lepší.

Pes hrdina

U amerického prezidenta a jeho twitterového účtu ještě zůstaneme. Donald Trump na něm sdílel fascinující snímek, jak oceňuje psa za likvidaci lídra takzvaného Islámského státu. Photoshop level milión miliónů.

A reakce na sebe nenechala dlouho čekat…

Halloweenské humory…

Automobilky BMW a Mercedes do sebe ve svých reklamách rády šťouchají. Americké zastoupení té první tentokrát využilo Halloween, aby se obulo do svého třícípého konkurenta ze Stuttgartu. Ve svém tweetu oznámili, že se v tento den (jako že na Halloween) může každý obléct za svého oblíbeného superhrdinu. Zprávu doplnila stylová fotka okostýmovaného Mercedesu. Správci jeho twitterového účtu hozenou rukavici přijali a nahrávku na smeč beze zbytku využili: „Pěkné. Opravdu strašidelný kostým. Zejména ta maska chladiče…“ Tohle špičkování se asi nikdy neomrzí.

… a propadáky

Ne vždycky se však halloweenské strašení setká s pochopením zákazníků. Portugalský McDonald’s například narazil se svým speciálním zmrzlinovým dezertem, který doprovodil sloganem Sundae Bloody Sundae. Markeťákům z fastfoodového gigantu nějak nedošlo, že by tento název mohl provokovat Iry, jimž připomněl smutně proslulou Krvavou neděli. Takto se přezdívá neděli 30. ledna 1972, kdy v severoirském Londonderry zastřelili britští vojáci 13 účastníků protestního pochodu.

McDonald’s se omluvil a reklamu stáhnul. A my posíláme pěknou písničku.