MARKETINGOVÁ MOZAIKA 24 – Jak moc můžete využívat zvyky domorodých obyvatel pro svou reklamu? Leží Praha opravdu v Polsku? Kolik lidí nakonec hledalo pravdu o mimozemšťanech? Nejnovější Marketingová mozaika zodpoví nejen tyto otázky.

Rasistická voňavka

Firma Dior tvrdě narazila se svou reklamou na parfém Sauvage. Podle nevládních organizací i širší veřejnosti je nepřijatelné, aby Dior svou voňavku propagoval prostřednictvím indiánů, kteří jsou zobrazováni jako divoši. Podle kritiků tento narativ podněcuje rasismus. Johnny Depp hrající na kytaru zatím nevadí.

Instagram proti plastikám

Provozovatelé sociálních sítí se občas odhodlají ke kroku, který se na první pohled může jevit jako kontraproduktivní pro jejich byznys. Světlejší chvilku si nyní vybral Instagram, který se rozhodl omezit zobrazování reklam na plastické operace a přípravky na hubnutí dospívajícím uživatelům. Ti jsou podle odborníků na tato sdělení nejcitlivější a v otázce vzhledu nejzranitelnější.

Kde má Polsko srdce?

Jak to může dopadnout, když si na propagaci evropské země najmete zámořskou agenturu? Vyprávět by o tom teď mohli Poláci, kteří firmě White House Writers Group zaplatili miliony dolarů, aby byla jejich země řádně propagovaná na sociálních sítích. A hashtag #HeartOfPoland se opravdu vydařil. Podle něj jsou součástí Polska slovenské Tatry nebo i česká Praha. Rozumíme, že tyto nuance mohou být pro lidi z USA podružné.

Politici utrácejí za reklamu na Facebooku miliony

Pokud si myslíte, že nejvíc peněz do facebookové reklamy sype hnutí ANO, možná vás překvapí, že jejich koaliční partner tlačí ještě víc na pilu. Ukazují to čísla zveřejněná portálem Novinky.cz. Z nich vyplývá, že hnutí ANO mírně přeskočili i Piráti a ODS. Když už máme tvrdá čísla na stole, můžeme se začít bavit o efektivitě…

Šance na setkání s mimozemšťany netáhla

Možná si ještě pár z vás vzpomene na letní facebookovou svolávanou do Oblasti 51 v americké Nevadě, kde Armáda Spojených států amerických údajně ukrývá jasné důkazy o lidském kontaktu s mimozemskou civilizací. Dva miliony lidí tam chtělo vtrhnout a konečně zjistit pravdu. Frontální útok statisícového davu se nakonec proměnil na dva poklidné festivaly, které navštívilo cca 1 500 lidí. Do samotného vojenského areálu nakonec vyrazilo 75 lidí. Více k důvěryhodnosti „závazných“ přihlášek přes Facebook nemáme co říct.

Hasselhoff zase nahání zločince

Na závěr máme lahůdku pro opravdové znalce televizních legend. David Hasselhoff je znám pro svůj zpěv na bortící se Berlínské zdi, záchranářských běh na americké pláži a také jako neohrožený Knight Rider. Právě na poslední úlohu odkazuje nejnovější kampaň německého prodejce aut mobile.de. Jen místo nadupaného auta David osedlal neméně nadupaný moped. Výsledkem je famózní dvouminutová reklama.