Hurá do práce. Po líných letních měsících se na nás sesypala hromada novinek ze sociálních médií. Máme pro vás výběr těch nejzajímavějších, které nesmí uniknout žádnému social media manažerovi.

Mění se cílení na Facebooku… zase

Od září Facebook ruší některé ze starších cílení podle zájmů. Z nabídky zmizí například cílení na milovníky starých filmů nebo na některé z kapel. V případě, že toto cílení aktuálně používáte, přijde vám upozornění a budete ho moci používat ještě během září, dokud definitivně nezmizí.

Aby toho nebylo málo, chystají se i nová omezení při promování bydlení, zaměstnání a úvěrů, které jsou součástí snahy Facebooku zamezit diskriminaci v reklamě. Do 4. prosince musí inzerenti požádat a implementovat tzv. Special Ad Category, jinak jim budou reklamy automaticky zamítnuty. Šušká se také o dalších omezeních, které má Facebook v plánu příští rok, nám však zatím nezbývá nic jiného než čekat, s čím zase přijde.

Reklamy i ve vyhledávání

Facebook testoval zobrazování reklam ve vyhledávání už od prosince minulého roku. Teď se rozhodl tuto možnost poskytnout i dalším inzerentům a je jen otázkou času, kdy bude tato funkce přístupná i celosvětově. Funguje přitom stejně jako reklamy ve vyhledávání na Googlu, kdy uživatel zadá do vyhledávacího okna svůj dotaz a následně se mu ve výsledcích zobrazí reklamy na základě klíčových slov či zájmů. Facebook stále hledá další možnosti umístění reklam. Říká se, že se brzy objeví i reklamy na WhatsAppu nebo ve facebookových skupinách.

Facebook se obleče do černého

Pomalu nám Facebook odkrývá, jak bude vypadat nový design aplikace připravovaný v rámci projektu FB5. Nový design jde více do minimalismu, je čistý, světlý a celý na bílém pozadí. Co však může být pro mnohé zajímavější, je fakt, že se konečně chystá i tzv. „dark mode“, který šetří oči i baterku telefonu. S touto novinkou přišla jako první developerka a technologická blogerka Jane Manchun Wong, která ji našla přímo v kódu aplikace.

Oops, I did it again

Připravuje se další novinka. Brzy budeme moci přes Messenger živě sdílet naši obrazovku telefonu. Blbost, řeknete si. Možná ano, my si od toho ale slibujeme minimálně pár vtipných trapasů .

Facebook vylepšuje svoje Stories

Facebook se snaží nalákat více uživatelů na své Stories. Tentokrát připravuje další novinku v podobě možnosti přidávat tzv. Slideshow, jinak řečeno prezentace více obrázků najednou.

Buďte pánem této konverzace

Malá změna, ale přece. Facebook testuje nový formát zobrazování upozornění. Pokud se novinka osvědčí, časem do notifikací přibude vrchní lišta, na které se budou zobrazovat nejúspěšnější příspěvky přímo i s počtem reakcí a emoji. Takto budeme mít nejen lepší přehled, ale i možnost podpořit engagement a zapojit se v pravý čas do konverzace s fanoušky.

Instagram otevírá dveře do nových dimenzí

Instagram zpřístupnil platformu Spark AR na vytváření AR filtrů už i „obyčejným“ uživatelům. Dosud bylo vytváření AR filtrů limitované a přístupné pouze vybraným tvůrcům. Vytvořené filtry si také budeme moci ukládat do nově vytvořené záložky Effect Gallery.

Snapchat se myšlenky na Spectacles jen tak nevzdá

Po velkém fiasku Google Glass a navzdory zanedbatelnému zájmu o Snapchat Spectacles se Snapchat této myšlenky stále nechce vzdát a nedávno oznámil vydání nové, v pořadí již třetí verze svých Spectacles 3.

V oficiálním stanovisku Snapchat představil svou novinku takto: „Spectacles 3 mají odolný a zároveň lehký kovový rám a kruhové čočky. Dvě HD kamery na každé straně rámu zachytí hloubku a rozměr přesně tak, jak je vidí naše oči a navíc přibudou nové kreativní AR doplňky, které rozšíří vaše Snaps.“

Líbil se vám článek? Něco vám chybělo? Dejte nám vědět.