MARKETINGOVÁ MOZAIKA 23 – Pornoprůmysl opět zachraňuje naši planetu, Andrea Verešová se naučila používat malovací program na svém počítači, na Tinderu si můžete dát rande se zříceninou. Nejen tyhle špeky na vás čekají v nejnovější Marketingové mozaice.

Pornhub to se záchranou světa myslí vážně

Vypadá to, že majitelé portálu Pornhub začali uvažovat v rovině, že bez lidí by na Zemi nebylo třeba ani pornografie. Po kampani BeeSexual (psali jsme tady), ve které upozorňuje na problém s úbytkem hmyzu, spustili „nejšpinavější porno v historii“. Ano, odehrává se na romantické pláži plné odpadků. Video už z YouTube sice zmizelo, ale vy určitě víte, jak se dostat na jeho plnou a necenzurovanou verzi… Jen podotýkáme, že za každé zhlédnutí dá Pornhub finanční příspěvek neziskovce, která se čištěním pláží zabývá.

Chátrající památky touží po rande

Nejmodernější internetové metody seznamování nacházejí uplatnění i v nečekaných kombinacích. Ukrajinská neziskovka Royenko chce upozornit na žalostný stav některých tamních památek, a proto je umístila na Tinder. Věří tak, že naleznou mecenáše, s nímž budou mít památky perfektní shodu.

Svezení na zádech giganta

foto: Jana Lutonská, Marketing a Media

Čas od času se některý trpaslík pokusí přiživit na slávě nějaké všeobecně známé a slavné značky. Týdeník Marketing & Media upozornil na prodejce zbraní Top Guns Company, který si na dům vyvěsil plachtu, kde dal pistole mořské panně známé z loga Starbucks. Následně také magazín v článku vysvětlil, co všechno je na tom špatně.

Kupte si banán a sledujte, jak vás sledují

Vysoce zajímavý pokus s mrazivým výsledkem podnikl Geoffrey A. Fowler z Washingtonu Post. Koupil si banán a zaplatil ho novou kreditkou Apple Card (MasterCard), koupil si druhý banán, který zaplatil obdobnou kartou od Amazonu (Visa). Pak sledoval, jak se jej budou snažit „koupit“ oni. A výsledky jeho pátrání jsou docela znepokojivé.

Jaký je rozdíl mezi Severní a Jižní Koreou

Pokud se někde objeví člověk, kterému se podařilo utéct ze Severní Koreje, většinou se mluví o krutosti života v tamním režimu a o tom, jaký je to rozdíl. Tato osvěta se obvykle spojuje s nějakou charitativní činností. Nová generace uprchlíků však postupuje poněkud kreativněji a s jiným elánem. Například se z nich stávají dobře placené hvězdy YouTube.

Influenceři líní jak veš

Kdekdo dnes chce být influencerem a bouchat na placené spolupráci velké peníze, díky nimž bude do smrti zajištěný. Není tak divu, že se občas objeví zábavné podvody. Jako třeba stále stejná obloha nebo propagovaný výrobek dodatečně doklíčovaný do snímku. Musíme uznat, že zejména příspěvek Andrey Verešové na Instagramu má vysoké kvality, při kterých nám na mysli vyskočí slavný citát TGM: „Nevěřte všemu, co vidíte na internetu.“