Japonské reklamy jsou ve světě synonymem pro šílené a pro Evropany naprosto nepochopitelné kousky, při jejichž sledování nejednomu divákovi spadne spodní čelist. Legendárním jsou pak ty, v nichž účinkují filmové, hudební či jiné superhvězdy.

Zlatá éra těchto bizarních jednohubek byla v 80. a 90. letech minulého století (jako třeba Miles Davis prodávající kazety TDK), ale i v dnešní době se najdou řádně vypečené kousky.

DiCaprio a Jim Beam

V naší dekádě už je patrné, že se námětově a scenáristicky přeci jen japonské reklamy s hvězdnými osobnostmi posunuly o pořádný kus dopředu. Svůdný pohled celebrity v detailu je však jistotou, po níž touží všichni japonští televizní diváci.

Arnold s Brucem doporučují ledovou kávu

Zatímco lamač ženských srdcí Leonardo DiCaprio velebí bourbon – drsné pití pro drsné muže –, akční hvězdy Arnold Schwarzenegger a Bruce Willis předvádějí, jak krásné je pít ledovou kávu. Kontrast mezi stoprocentně macho prostředím a miniplechovčičkami s nápojem je neodolatelný.

Messi si myje obličej

Dokonalou ukázkou japonského smyslu pro minimalistický humor je tento briliant. Jestli jste doteď měli k japonským reklamám odstup, od této chvíle je musíte milovat (stejně jako Messiho japonštinu).

Lee Jones jako polda

Některé celebrity točí v Japonsku opakovaně a jsou dlouholetou tváří různých kampaní. Mezi opravdové miláčky japonských tvůrců patří Tommy Lee Jones, který tamní stále se usmívající obyvatele nejspíš ohromuje svým buldočím výrazem. Ke skutečným perlám pak patří tenhle jeho policejní zákrok!

Japonské reklamy se na první pohled mohou zdát nesmyslné, nepochopitelné a daleko za hranou snesitelného vkusu. Při bližším pohledu však zjistíte, že mají svou logiku, jasně zaměřený prodejní cíl a hlavně dětskou hravost, fantazii a ztřeštěnost. Japonské reklamy jsou zkrátka velice inspirativní, i když ty nejzábavnější nejsou postavené na celebritách. Jak můžete sami posoudit.