MARKETINGOVÁ MOZAIKA 22 – Letní sběr zajímavých událostí ze světa marketingu pokračuje. Na trhu se objevila vodka z Černobylu, kečup Heinz bude mít kérky Eda Sheerana a v Londýně si můžete nazdobit vlastní rakev. Nejen tohle najdete v naší nejnovější Marketingové mozaice.

Festival s mimozemšťany

Jednu z výrazných letních kauz na sociálních sítích způsobil Matty Roberts, který na Facebooku založil událost v podobě výpravy do zakázané vojenské Oblasti 51 v americké Nevadě. Ta je slavná údajným ukrýváním mimozemšťanů. Vtip se trochu vymknul z ruky a v současnosti se na zářijovou akci chystají asi dva miliony lidí (teda pokud budeme věřit facebookovým přihláškám). Podle nejnovějších informací se pochod (proti jehož uskutečnění výrazně varovala americká vláda) promění ve festival Alienstock. Uvidíme, kdo na akci vystoupí. Třeba takový Elvis Presley by uspokojil spoustu teorií. „The Truth is out there…“

Láska je láska (ale jen některá)

Hezké letní bouřky spustila Coca-Cola v Maďarsku. Její kampaň Love is Love nazdvihla ze židlí tamní vládu, neboť se na fotografiích objevovaly zamilované páry stejného pohlaví. Inu, 21. století v plné parádě.

Kečup je láska

Ed Sheeran miluje kečupy Heinz do té míry, že si logo této firmy nechal vytetovat. Vášnivý vztah se dostal do další roviny, když Heinz uvedl na trh kečupy s limitovanou edicí obalu se Sheeranovým tetováním. V mezičase si zamilovaný pár střihl docela vtipnou reklamu.

Je libo vodku z Černobylu

foto: Newsweek.com

Černobyl je v současnosti díky stejnojmennému seriálu hodně v kurzu. Na trhu se nyní objevila vodka Atomik, vyrobená ze surovin, které vyrostly v zakázané oblasti. Tak na zdraví.

Nazdobte si vlastní rakev

foto: Standard.co.uk

V Londýně se brzy otevře první klub, ve kterém si jeho členové zdobí vlastní rakve a nad šálkem čaje debatují o smrti. Hlavní myšlenkou je zbavit pohřeb jeho smutného étosu. Idea „pohřební revoluce“ není nová, zrodila se v roce 2010 na Novém Zélandu. Nyní se tedy rozšiřuje i do srdce impéria.

Šplhoun narazil

Léto je ideálním obdobím, kdy nás politici zásobují informacemi, na kterých se snaží dokázat, že jsou taky jen lidi. Francouzský poslanec Eric Woerth to však trochu přepískl a sklízí zasloužený posměch. Na Twitteru zveřejnil fotku, v níž se převtělil do „Cliffhangera“, jenže zapomněl, že lidi jsou všímaví a šťourají se v sebemenším detailu. Fotografii poslanec otočil, aby působila výrazně dramatičtěji, ale fyziku se mu oblafnout nepodařilo. Na tu je totiž každý politik krátký.

Tom Cruise prezidentem

Tom Cruise oznámil svou kandidaturu na prezidenta. Takový dojem můžete snadno získat, když se podíváte na video, kterým startuje kampaň #RunTomRun. Ve videu je všechno a jednoduše ukazuje, že Cruise je ideálním kandidátem. Jenže jde o vtip od herce a muzikanta Milese Fishera, perfektně dotažený do detailu. Škoda, po majiteli mrakodrapů mohly mít Spojené státy za prezidenta předního scientologa.