Okurková sezóna v online sektoru nehrozí. Okurky si raději pěkně nakrájejte do letního drinku, který můžete popíjet při čtení našich srpnových novinek ze světa sociálních médií.

Mění se názvy Instagramu a WhatsAppu

Nebojte, nechceme šířit paniku, to se nám jen Facebook chce více připomínat a zdůraznit, že také Instagram a WhatsApp, jedny z nejstahovanějších aplikací, jsou součástí jeho impéria. Proto k jejich stávajícím názvům přibylo slovíčko Facebook. Nově se tak budou aplikace oficiálně jmenovat poněkud krkolomně –Instagram from Facebook a WhatsApp from Facebook.

Facebook mění velikost příspěvků v mobilním feedu

Tyto změny byly avizované už na letošní konferenci F8 a jsou součástí připravovaného balíku změn v newsfeedu, které se uskuteční v rámci vize nového Facebooku FB5. První změny se začnou zavádět v srpnu,konkrétně půjde o zmenšení poměru fotek a videí sdílených v mobilním newsfeedu z 2:3 na 4:5. Také se sníží počet řádků hlavního textu, které jsou viditelné bez rozkliknutí příspěvku, a to ze 7 na 3 řádky.

Připravované změny souvisí především s integrací a sjednocením reklamy na Facebooku s reklamním formátem instagramových příspěvků. Od 19. srpna tedy můžeme bez dodatečných úprav pustit reklamu na stejný příspěvek na Facebooku i Instagramu.

Zlomí nám Instagram srdíčko?

Oficiálně je už dva týdny spuštěna testovací fáze, v jejímž rámci se uživatelům v Austrálii, Brazílii, Kanadě, Irsku, Itálii, Japonsku a na Novém Zélandu nezobrazuje celkový počet lajků a zhlédnutí videí. Instagram tento krok avizoval dlouho dopředu a brzy budeme mít první výsledky. V oficiálním prohlášení Instagram uvádí, že k tomuto kroku přistoupil hlavně proto, aby se jeho uživatelé víc zaměřovali na konkrétní fotky a na své přátele, kteří je zveřejňují, a bezhlavě se nehonili pouze za lajky.

Redesign Twitteru se setkal se smíšenými ohlasy

Už nějakou dobu Twitter bojuje s nepříznivými prognózami, úbytkem uživatelů a celkově o své postavení na trhu. Po dlouhých sedmi letech, kdy Twitter nepřinesl signifikantní změnu v designu, představil 15. července celkový redesign desktopu i mobilní aplikace. Pro pravidelné uživatele nejde o žádnou žhavou novinku, tuto změnu Twitter testuje už od září loňského roku a uživatelé měli možnosti si ji vyzkoušet. I přesto se hned po ostrém startu zdvihla vlna kritiky. Podle uživatelů není aplikace doladěná, zmizely některé jejich oblíbené funkce a prý se až moc podobá Facebooku. Posuďte sami.

Dejte si pauzu, zmáčkněte Snooze

Po velkém redesignu chystá Twitter i další novinky. Sociálními sítěmi se šíří neoficiální informace, že plánuje zavést takzvaný Snooze button, který uspí notifikace z aplikace na 3, 6 nebo 12 hodin. Pro případ, kdy má člověk na práci něco lepšího než neustále kontrolovat telefon. Notifikace samozřejmě nezmizí, ale počkají si na vás, až budete mít na ně čas. Jako první s touto novinkou přišla frontend vývojářka Jane Manchun Wong, která našla první náznaky připravované funkce přímo v kódu Twitter aplikace.

Pinterest se postará o naše zdraví a pohodu

Cítíte se vystresovaní, podráždění nebo naopak tak nějak bez života? Pinterest pro vás ve spolupráci s psychology ze Stanfordu a dalšími odborníky připravil pár aktivit pro zlepšení nálady. Mezi nimi najdete například návod na hluboké relaxační dýchání, techniky na zvýšení sebevědomí v práci či zvládání úzkosti. Tyto aktivity nejsou přímo napojené na váš profil a ani nejsou zaznamenávané. Pinterest tak chrání soukromí svých uživatelů. Funkce je zatím dostupná pouze pro americké uživatele, ale pokud se osvědčí, rozšíří se i na náš trh.

Od nás je to tentokrát všechno. Pokud jsme na něco podstatného zapomněli, dejte nám vědět. Těšíme se na příští měsíc.