SEO a obsahový marketing jsou dva důležité nástroje, které máte k dispozici na cestě k zákazníkovi. Jak je používat, aby byly ve shodě a skutečně pomáhaly?

„Kolik SEO expertů je potřeba na výměnu žárovky, svítidla, nová žárovka, úsporné žárovky, úsporná žárovka, design žárovka, výměna elektrospotřebičů?“ Tahle otřepaná anekdota jednoduše popisuje největší úskalí, které v sobě optimalizace pro vyhledávače (SEO) ukrývá. Zároveň se omlouvám, že neuvádím také vtip o content marketingu, ale žádný dobrý se mi nepodařilo ve vyhledávačích nalézt.

Otázkou nicméně zůstává, jak tyto dvě zbraně digitálního marketingu uvést do souladu. Jde to vůbec?

Různé styly, stejné cíle

Přestože můžeme říct, že u content marketingu píšete pro lidi a při SEO se zaměřujete na robotické vyhledávače, existuje jistý překryv obou disciplín. Jednak sdílejí stejný prostor a jejich cílem je přivést co největší počet potenciálních klientů na požadované webové stránky.

Zároveň do určité míry platí, že obsahový marketing je součástí SEO a také naopak.

PŘEČTĚTE SI:

Ve vztahu, zn. „Je to složité“

Content marketing poskytuje prostor pro budování silného SEO. V článcích se objevují klíčová slova, každý nový obsah Google pěkně zaindexuje a kvalitně zpracované téma posiluje vaši autoritu a odbornost pro čtenáře i vyhledávače.

Zároveň pokud máte dobře vyladěné optimalizace pro vyhledávače, dostane se tento obsah k širšímu a relevantnějšímu publiku. Šance na požadovanou akci z jeho strany je pak výrazně vyšší.

Pak tu máme ještě technické SEO, které s obsahovým marketingem vůbec nesouvisí. To zajišťuje například úpravu rychlosti webu, optimalizaci pro mobilní zařízení či zlepšení navigace.

Hledání rovnováhy

Jak to tedy je s koexistencí těchto marketingových nástrojů? Jelikož nejde o žádnou severskou detektivku nebo seriál Netflixu, žádné bombastické a šokující závěry nečekejte. Při tvorbě online strategie musíte najít rovnováhu mezi oběma pomocníky. Jedno bez druhého funguje hůř, ale zase si nesmí příliš lézt do zelí.

Pokud chcete spíš dlouhodobější budování značky a věrných zákazníků, nakloňte strategii spíš směrem k obsahovému marketingu. Jde-li vám o přilákání co největšího objemu potenciálních zákazníků, zaměřte se spíš na SEO.