MARKETINGOVÁ MOZAIKA 21 – Letní zpomalení rytmu se rozběhlo na plné obrátky, i přesto se ve světě marketingu objevily věci, které stojí za pozornost. I když většinou hrají na lehčí notu, objevila se i zcela seriózní kampaň, jejíž smysl graduje právě o prázdninách.

Drahocenná voda

Prodat se dá cokoliv. Pokud po vykoupání vodu vypouštíte bez užitku z vany, nejspíš se připravujete o solidní přivýdělek. Stačí mít na Instagramu pár milionů fanoušků a hned můžete střílet půllitrové lahvičky s použitou vodu za pár set korun. Britská hvězda této sociální sítě Belle Delphine vyprodala všechny zásoby za jeden den – láhev za 30 dolarů.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Belle 19 (@belle.delphine),

Je libo czemoji?

Emotikony jsou fajn věc, avšak často jsou příliš obecné a špatně se s nimi konkretizují některé myšlenky. Grafická designérka a ilustrátorka Soňa Jurníková nabídla jednoduché řešení, když představila czemoji – emotikony vhodné pro všechny správné Čechy. Jednoduché a geniální.

foto: czechdesign.cz

Jedovaté jezero jako ráj na Zemi

Správný uživatel Instagramu pro dobrou fotku i do jedovatého jezera skočí. Nějak tak nejspíš zní pravidlo na ruské Sibiři, kde se z odpadního jezírka tepelné elektrárny vytvořil na první pohled tyrkysový ráj pro koupání. Ale jen na první pohled. Kromě škodlivých látek, které mohou způsobit alergickou reakci, také hrozí zapadnutí do popelavého bahna s fatálními následky. Jak se zdá, některým to nevadí a užívají si ráj. Inu, Rusko.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Alex (@tweezer_nsk),

Silnice opravují lidé

S emotivní kampaní „Už nikdy“ přichází na začátku léta společnost Eurovia CS. Vydařeným způsobem řidičům připomíná, že na opravovaných úsecích se pohybují lidé z masa a kostí, kteří proti obrněným vozidlům nemají při srážce mnoho šancí. Podmanivý hlas Martina Stránského, zajímavý začátek a silný závěr převyšují poněkud nemotorné pointování celého spotu. Sdělení je jasné, provedení ucházející.