I první prázdninový měsíc se svět internetu a sociálních sítí otáčí. Co je nového na nejoblíbenějších sítích?

Opatrnější Facebook algoritmus

O šíření hoaxů, lživých informací a zpřísnění Facebook algoritmu se už toho hodně napsalo a zřejmě ještě mnoho napíše. Aktuálně se Facebook věnuje reklamním příspěvkům zaměřeným na zdravotní obtíže a produkty týkající se zdraví. Všechny příspěvky a jejich tvrzení budou dvoufázově kontrolovány. Velký důraz se bude klást na pravdivost a případné zveličování informací. Rovněž nebude jedno, zda propagujete návod, konkrétní produkt, pracovní místo, nebo službu.

Facebook toto rozhodnutí zdůvodnil ochranou uživatelů a budováním důvěryhodnosti sociální sítě. Uvědomil si totiž, že lidé trpící zdravotními problémy jsou lehkou kořistí. V případě, kdy budete propagovat dezinformace, Facebook váš obsah nevymaže, ale výrazně vám sníží reach, aby se vaše informace nešířily dál.

Pokud tedy pracujete v tomto segmentu, doporučujeme dřívější plánování reklamních příspěvků, neboť se schvalovací proces může prodloužit a vaše reklama se klidně může spustit pozdě.

Osobnější Instagram?

Čistě fotografická sociální síť už nestojí pouze na pěkných fotkách a stories z našeho soukromí. Stále častěji si na Instagramu lidé vyměňují i soukromé zprávy, což jej přinutilo k vizi spojení s Facebook Messengerem. Za účelem zvýšené komunikace očekávám nový join chat sticker ve stories, který followery vyzve ke skupinové diskuzi. Do ní se bude moci přihlásit kdokoliv, ale pouze vy rozhodnete, kdo bude ve skupině také reálně diskutovat. Něco podobného dnes využívá mnoho influencerů přes sticker otázky, ale tato nová forma posune interakci ve stories na další level.

Stop motion ve stories? Ano!

Jste fanoušky stop motion videí? Pokud jste je někdy vytvářeli z fotografií, asi víte, že jde o pracnou a časově náročnou tvorbu. Zejména když chcete, aby výsledná animace vypadala reprezentativně. Instagram přišel s nápadem, jak obohatit oblíbené stories o zajímavý prvek, a to právě o tvorbu stop motion videí přímo v Instagramu. Jak to celé zpracovat a udělat zajímavým, už bude jen na vás.

Nový způsob, jak na Instagramu obnovit napadnuté účty

Jestli se vám ještě nikdo nikdy nenaboural do vašeho účtu, gratulujeme. Máte-li za sebou tuto nemilou zkušenost, určitě jste se snažili účet obnovit přes support, který je zdlouhavý a často nespolehlivý. Instagram nyní testuje jednodušší obnovu ukradeného účtu. V případě, že dojde k hackerskému útoku, nebudete se moci do svého účtu přihlásit. Instagram vám po opakovaném zadání nesprávného hesla zobrazí odkaz „potřebuji pomoc“, kde následně zadáte e-mail nebo telefonní číslo, kam vám přijde šestimístný kód. Ten vám umožní zpětné přihlášení se na svůj účet.

Často se stává, že hackeři nabourají také váš mobilní telefon či e-mailovou adresu. Ve chvíli, kdy získáte kód k obnově účtu, Instagram přijme další opatření a hacker nebude moct používat obnovovací kódy prostřednictvím jiného zařízení než toho, co používáte vy. I přes nová opatření je stále velmi důležité používat dvojstupňové ověřování.

LinkedIn zdaleka není mrtvý

Profesní sociální síť LinkedIn žila dlouho ve stínu. Poslední měsíce vnímáme, že se pohnula dál a častěji přináší novinky, které potěší každého administrátora nejedné stránky. Nedávno jsme četli o přidání „reactions“ pod příspěvkem a brzy LinkedIn přidá CTA tlačítka pro stránky. Každý zná tlačítko pro sledování stránky, zanedlouho přibudou další: kontaktujte nás, zaregistrujte se, zjistěte víc, navštivte naši webovou stránku, přihlaste se.

Tato tlačítka může každý administrátor sledovat a vidět konkrétní osoby, které jejich prostřednictvím reagovaly. Díky těmto CTA prvkům můžete přesněji oslovit návštěvníky a nabídnout jim relevantní akci.

Také další novinka potěší administrátory LinkedIn stránek. Jemným redesignem projde mobilní aplikace, kterou obohatí další funkce. Především jde o editování stránky přes mobil a jiné pokročilejší změny, které bylo možné využívat pouze přes desktop.

Facebook spouští nový marketingový průzkum

Facebook vypustil nový druh aplikace sloužící k průzkumu trhu. Jak funguje? Pokud se rozhodnete nainstalovat aplikaci Study for Facebook, měli byste vědět, že tím dáváte souhlas ke sběru dat. Podmínkou je minimální věk 18 let. Facebook bude analyzovat vaši aktivitu, využití Facebooku, aplikace, které používáte, a čas strávený jejich používáním. Kromě používání aplikací se Facebook podívá na demografické a geografické údaje, věk, pohlaví, národnost a kde žijete.

Za účast na průzkumu je slíbená také odměna, k níž se však Facebook konkrétněji nevyjádřil. Respondenty však ubezpečuje, že do osobních informací, jako jsou fotografie, soukromé zprávy a podobně, zasahovat nebude a získané údaje neposkytne třetím stranám. Aktuálně tento průzkum běží v USA a Indii, je otázkou, kdy se dostane k nám.

Potěšila vás některá z těchto novinek? Věřím, že ano. Minimálně jde o příjemné letní ochlazení. Užívejte si červenec a těšíme se na vás v dalším blogu.