O reklamě koluje mnoho nepěkných pověr. A většina z nich je nejspíš pravdivá. Přesto se najdou výjimky, které se snaží o přesah, kterým nejde jen o oblouznění potenciálních zákazníků, které se skutečně snaží udělat něco pro dobro lidstva.

Bezpečné kamiony od Samsungu

V roce 2015 se Samsung ve spolupráci s agenturou Leo Burnett v Argentině zaměřil na jeden z velkých dopravních problémů, který trápí nejen tuto jihoamerickou zemi. Každý, kdo někdy seděl za volantem auta, které se snaží předjet dlouhý kamion na dvouproudé silnici, ví, jak nepříjemný a nebezpečný manévr to je.

K odstranění této časté příčiny fatálních nehod tvůrci použili technologii Samsung. Na přední část kamionu namontovali bezdrátové kamery, které propojily se čtyřmi monitory umístěnými na zadní části náklaďáku. Auto, které jelo za kamionem, tak bezpečně vidělo to samé, co vidí řidič nákladního vozu. Mohlo tak snadno zjistit, kdy je bezpečné předjíždět.

Tato jednoduchá myšlenka je natolik geniální, že se k ní připojily některé automobilky (asi nepřekvapí, že první bylo Volvo). Možná se dočkáme chvíle, kdy tento bezpečnostní prvek bude standardním vybavením všech kamionů.

Aby pizza zůstala celá

Můžete dělat nejlepší pizzu na světě, ale když si ji váš zákazník po cestě domů rozfláká, nikdy to nikdo nezjistí. Kromě chybujících řidičů jsou hlavním nebezpečím nekvalitní cesty plné děr a výmolů.

Než aby si společnost Domino’s Pizza sáhodlouze stěžovala u majitelů a správců silnic, raději se s nimi dohodla a sama pod svou značkou rozbité cesty opravila. Prostý nápad, který je samozřejmě prospěšný nejen jedlíkům pizzy.

foto: citylab.com

Carrefour vytvořil černý trh s ovocem a zeleninou

Na letošním Cannes Lions uspěl v kategorii Creative Effectiveness francouzský obchodní řetězec Carrefour. Ten vytvořil The Black Supermarket se záměrem upozornit na těžko uvěřitelná pravidla pro pěstování a prodej ovoce a zeleniny. Nabídl zakázané odrůdy různých plodin, které nemají povolení často z důvodů, že nejsou kontrolovatelné byrokratickým aparátem. Osmiměsíční kampaň vyvrcholila změnou evropského zákona. Nově tak mohou farmáři pěstovat všechny možné odrůdy.

Stále více firem si ve svých reklamních kampaních uvědomuje vlastní zodpovědnost. Zároveň se nesnaží něco markýrovat, ale nabízejí opravdová a funkční řešení. Jako například zvětšené hračky, které IKEA nasadila do Temže, aby čistily vodu. Slovenské Tesco zase ve spolupráci s ministerstvem životního prostředí na jeden den ukázalo, jak chudá by byla nabídka jejich obchodů, kdyby ze světa zmizeli včely a motýli. A včelám se dostalo i zastání z nečekané strany, kdy kampaň BeeSexual spustil pornoweb Pornhub.

titulní foto: adsoftheworld.com