MARKETINGOVÁ MOZAIKA 19 – Falšování videí se dostalo zase na vyšší úroveň. Co pijí astronauti? Jak nasadit místní vládě přívětivý kočičí výraz? Proč nás těší, že je Amazon nejhodnotnější značka? Nejen tyhle střípky dávají dohromady naši Marketingovou mozaiku. 

YouTube maže orgasmy

Na YouTube se poslední dobou ve velké míře objevují ASMR videa, která divákům (posluchačům) způsobují libé pocity, pro něž se vžilo označení „mozkový orgasmus“. YouTube však přistupuje k mazání těchto videí. Nevíme, jestli portálu vadí, že u videí jde víc o zvuk než o obraz, nebo je pobuřující fakt, že se této činnosti věnují i velice mladí teenageři. A jejich věk ve spojení s orgasmem asi není úplně společensky přijatelný.

Amazon se prodral do čela

Žebříček nejhodnotnějších značek BrandZ Top 100 má nového lídra. Před Google a Apple se prodral Amazon. Naše intelektuální duše těší fakt, že nejcennější značku na světě má knihkupectví.

Co Zuckerberg neřekl

Reklamní agentura Canny ve spolupráci s umělci Billem Postersem a Danielem Howem vypustila do světa video prohlášení zakladatele Facebooku Marka Zuckerberga. Ten v něm říká věci, které mohou působit velmi překvapivě. Vysvětlení, že jde o falešné video, tak může působit uklidňujícím dojmem. Ale jen na chvíli, než si uvědomíte možnosti, které současné technologie nabízejí. Strašidelné.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Bill Posters (@bill_posters_uk),

Facebook má zlatý věk za sebou

Průzkumníci zjišťovali, jak Češi tráví čas na sociálních sítích. Ve výsledcích si můžeme přečíst, že popularita Facebooku má své nejlepší chvíle nejspíš za sebou, naopak poslední slovo zdaleka neřekl Instagram. Mírně klesá i doba strávená na sociálních sítích. Ze 149 minut denně jsme si ubrali šest minut, což je přibližná délka Večerníčku.

Co všechno uděláte pro Pepsi Max?

Zdařilý kousek do světa vypustila Pepsi. Astronauti Paul Rudd a Michael Pena už už startují, a zjistí, že jim chybí Pepsi Max. Nechme stranou fakt, že si situaci, kdy nám tento nápoj může chybět, neumíme představit. Reklama je to skvělá.

Velkolepý Airbus

Airbus si připomíná 50. narozeniny, a jelikož je na tom v současnosti s pověstí výrazně lépe než konkurenční Boeing, může si dovolit slavit. Součástí je i tříminutové video, které potěší každého fanouška letadel. Pohled je to velkolepý, přesto se nám zdá, že se Airbus v druhém plánu neustále snaží přesvědčit celý svět (a asi i sebe), že ta jejich Beluga je pěkné letadlo. Není, a nikdy nebude.

Když jedná vláda, vypínejte kočičí uši

Každý správce sociálních sítí zná ten strach z omylu, kdy zapomene přepnout mezi soukromým a firemním profilem. Zatím neznámým vládcem této disciplíny se o víkendu stal správce sítí vlády jedné z pákistánských provincií, který zapomněl při streamování jejího jednání vypnout kočičí filtr. Tohle by se mohlo ujmout.