Facebook chce přilákat mladší generaci přes Facebook stories

Podle demografických ukazatelů uživatelé Facebooku stárnou. Pro mladší generaci není tato sociální síť atraktivní. Facebook se proto rozhodl vylepšit oblíbené stories, kterým se daří především na Instagramu a na nichž je postavený Snapchat. Celkový počet uživatelů Facebook stories je 500 milionů a stále roste. V současnosti sociální síť kromě nového vzhledu stories testuje také interakční prvky, které využívá rovněž Instagram. Jde o ankety, různé gify či jiné zajímavé štítky. Uvidíme, zda Facebook tyto engagementové prvky pouze přenese z Instagram stories do Facebook stories, nebo přijde s něčím úplně novým.

Velké rozšíření Snapchatu na Snapgames

Před pár týdny představil Snapchat nový upgrade. Vytvořil sociální síť, kde můžete trávit čas se svými přáteli trochu jinak. Přímo ze Snapchatu se můžete prokliknout do Snapgames a zahrát si se svými přáteli hru. K dispozici jsou různé párty hry i hra podobná Farmville. Nejde ale o žádnou novinku na sociálních sítích. Podobnou funkci má i Facebook ve svém Messengeru.

Instagram posiluje reklamní partnerství

Jste značka, která si jako jeden svůj kanál zvolila influencer marketing? Máte influencera, který na síť zavěsí fotku s vaším produktem a označí vás? A co dál? Neznáte čísla, která vám tento post (možná za několik tisíc korun) přinesl. Proto Instagram přišel s novinkou, díky níž můžete podpořit influencerský příspěvek s vaším produktem a uvidíte také výsledky, organický zásah a podobně. Takže si později můžete snadno sami spočítat rating influencer sponzoringu.

Facebookové reakce skrz vlastní avatary

Již brzy Facebook vypustí do světa možnost výroby vlastních self-avatarů. Půjde o velmi podobnou funkci, jakou jsou Bitmoji. Fungovat bude jednoduše, vytvoříte si avatara, který se vám bude podobat, dáte mu typ postavy, vlasy, oblečení, výrazy a můžete jej i další používat jako stickery pod komentáři. Podobnou funkci využívá také Snapchat ve Snapgames. V budoucnu budou tyto avatary realističtější a více identičtí. Používat je budeme také ve virtuální realitě.

Video obsah výhodou

Toto je téma, které jsme zmiňovali už mnohokrát. Video obsah bude Facebook prioritně podsouvat svým uživatelům. Ale není všechno růžové, jak se může zdát. Podle nejnovějších informací bude každé video hodnoceno podle určitých kritérií. Spustit video nestačí. Výhodu budou mít delší videa, která budou mít ideálně 3 minuty. Hodnotit se bude originalita a původnost. To znamená, že čím bude video autentičtější, tím lépe. Dalším kritériem je záměr a loajalita. Co chcete videem říct? Propagujete produkt nebo řešíte sociální či environmentální témata? I k tomu bude facebookový algoritmus přihlížet. Posledním kritériem je délka videa a sledování. Největší výhodu budou mít videa, která mají dosledovanost alespoň 1 minutu.

Sociální sítě jsou skutečně turbulentní a každý měsíc se osvěžíme nějakou novinkou. Těšíme se na ty další.