Facebook má za sebou každoroční největší konferenci F8, na které i tentokrát představil plánované změny. A co jiná sociální média? Podívejme se, co šťavnatého můžeme očekávat.

Konference F8

Facebook čeká redesign

V jednoduchosti je krása, což platí o všem. Tvůrci Facebooku se rozhodli tuto síť zpřehlednit, zjednodušit a uživatelsky celkově zpříjemnit. Pilotně nastane změna celkového vzhledu v USA, do jiných zemí se dostane později. Mobilní verze si počkají několik týdnů, protože tato změna bude o něco zdlouhavější. Přednost dostane iOS aplikace, následovat bude Android.

Kromě celkového vzhledu se mírně upraví i newsfeed. Už dříve Facebook informoval, že bude víc tlačit obsah od přátel. Podobně to bude i se skupinami, které sledujeme a v nichž jsme členy. V aplikaci přibude složka, která bude zobrazovat obsah pouze ze skupin. Touto novinkou se má feed vyčistit a Facebook tak bude přehlednější.

Seznamka na Facebooku

O tomto konceptu jsme slyšeli už loni, kdy ho Facebook představil ve svých plánech. Letos bychom měli čekání na novou seznamku uzavřít. Můžeme čekat novou funkci s názvem „Secret Crush“, která uživateli umožní vybrat z přátel 9 lidí, po nichž tajně touží. Celý tento výběr má probíhat anonymně. Pokud některá z vybraných osob použije stejnou funkci a vy se ocitnete na jejím seznamu, budete moci spolu konverzovat přes Messenger. Princip je podobný Tinderu, ale tady se pohybujete v okruhu svých facebookových přátel.

Vylepšený Messenger

V následujících měsících můžeme očekávat spuštění nové aplikace pro Messenger, avšak pouze pro desktopovou verzi. Podobnou aplikaci jsme tu měli už v roce 2014, jenže ta odešla stejně rychle, jako přišla. Lidé se však často vrací zpět k desktopu a komunikace prostřednictvím zpráv v Messengeru vzrostla za poslední rok o 40 %.

Pátá generace by měla projít kompletním redesignem. Stejně jako u Facebooku i tady je hlavní myšlenkou jednoduchost. Vývojáři chtějí s inovovaným designem přinést i rychlost. Nový Messenger bude v mobilech zabírat méně místa a spustit by se měl do dvou vteřin.

O slučování aplikací Messenger, WhatsApp a Instagram se toho namluvilo už hodně. Na konferenci F8 bylo sloučení potvrzeno. Cílem je dostat všechny známé a přátele „pod jednu střechu“. Novinkou budou i tajné konverzace a skupinová sledování videí. Fungovat to bude tak, že se svými přáteli budete sledovat video a během toho se můžete bavit a komentovat jej. Hlavní myšlenkou tohoto konceptu je simulovat pocit, že jste reálně spolu.

Nákupy přes Instagram

Scrollujete Instagramem a vidíte tenisky, které sháníte. Problémem je, že když si je chcete koupit, musíte Instagram opustit a produkt si najít v nějakém e-shopu. Toto bude brzy minulostí. Instagram přichází s novou funkcí – nakupování přímo při scrollování. Tento formát potěší všechny prodejce, kteří Instagram využívají k propagaci. Jen musí být trpěliví, testování a zavádění nového formátu chvíli potrvá.

Další novinky

Nový Ads Manager

O této plánované novince jsme již psali. Facebook zavádí další kompletní změnu Ads Manageru. Ten si nově přilepší o navigační prvky a vylepšenou funkci kopírování a vkládání nových kampaní a reklam. Celá změna by měla přispět k lepšímu sledování výkonnosti reklam a také jejich intuitivnímu vytváření. Reálné spuštění můžeme očekávat na začátku příštího roku.

Nový algoritmus pro videa

Mnoho bylo řečeno na téma, že Facebook bude více podporovat video obsah. Nebude jedno jaký. Pokud jste zvyklí sdílet nějaké video z jiné stránky a očekávat vysoký reach, tak přesně takto to fungovat nebude. Úspěch čeká jen originální videa, která nahráváte přímo na vaši stránku. Videa sdílená z YouTube či jiných stránek se se sledovaností mohou rozloučit. Facebook už dlouho chce konkurovat YouTube a jiným video platformám, takže nový algoritmus takováto videa nebude distribuovat. To, jak se budou videa dál šířit, závisí na tom, jakým jste konzumentem obsahu: jestli sledujete často videa, jaký typ videí dokoukáte až do konce a tak podobně.

V popředí pouze kvalitní žurnalistika

Fake news jsou na sociálních sítích obrovským problémem. Podle průzkumů 43 % Američanů konzumuje novinové články přímo z Facebooku. Proto bude tato sociální sít dbát na zvýšenou kontrolu informací. V plánu je také vytvoření samostatné složky pro žurnalistiku a zprávy.

Moderování YouTube komentářů přes Zoomsphere

Spravujete-li kanál na YouTube, pod nímž často řešíte různé komentáře, tak máme dobrou zprávu. Zoomsphere poskytuje novou funkci, a to moderování YouTube komentářů pomocí modulu Customer Care. Tato funkce má být přehlednější a jednodušší.

Tento měsíc jsme díky konferenci F8 měli hodně šťavnatý. Uvidíme, která z novinek se nám dostane pod ruky jako první. Těšíme se na vás v červnu.