Byl jsem pozván, abych promluvil na akci Marketing Monday, jejíž téma se tentokrát týkalo obsahového marketingu. Všem, kteří ji vynechali, nabízím něco málo myšlenek, s nimiž jsem k mikrofonu a dálkovému ovladači powerpointové prezentace přistoupil.

foto: tuesday.cz

Žádaná nevěsta

Prohlášení o rostoucí oblibě content marketingu jsou již obnošená vesta. Spousta marketérů se jím ohání a touží po něm. Stavět marketing na obsahu je zkrátka v kurzu. Jak je patrné i z následujícího grafu, kde je největší očekávání spojené s content marketingem.

Buďte dlouzí

První svízel ohledně obsahového marketingu spočívá už v jeho rámcové definici. Až moc často je totiž zaměňován za práci na sociálních sítích. Vtipně vypointovaný facebookový status nebo nablýskaný obrázek z fotobanky, na který přilepíte korporátní značku, není content marketing. Abyste byli vidět a vaše značka měla patřičnou váhu, musíte se do toho opravdu opřít.

Z analýzy 100 milionů článků vyplývá, že počet sdílení výrazně narůstá ve chvíli, kdy má text přes 2 000 znaků. Jenže napsat takto dlouhý text dá velkou práci, je k němu potřeba důkladná příprava a nesmí chybět zkušenosti. Z toho je zřejmé, že takovéto texty nejsou levné. Ovšem jejich kvalita se ve výsledku vyplatí…

… násobně vyplatí

Až 3krát víc leadů vám vygeneruje kvalitně vedený content marketing. I když i tohle má háček. Čas. Tři roky se zhusta jeví jako daleká budoucnost, zejména ve firmách, kde se vše plánuje na kvartály, Velikonoce se řeší v březnu a Vánoce v druhé půlce listopadu. Jenže firmu/značku přece budujete pokud možno navždy, takže pomalý start nemůže být relevantním argumentem.

Příběh&emoce

Aktuální zaklínadla content marketingu jsou u nás dvě – PŘÍBĚH, který musí vyvolávat EMOCE. Tohle opakují všichni pořád dokola a příběhy se ohání kdekdo. Penam už nepeče, ale tvoří PŘÍBĚH pečiva, České dráhy se třesou, aby mohly vozit naše PŘÍBĚHY, zkrátka Česko, země PŘÍBĚHŮ.

Opakováním této mantry však svůj marketing nikam neposunete. Poučku o příběhu, který musí vyvolat emoce, známe už tisíce let a máme ji (vědomě či automatizovaně) zarytou pod kůží. Je na ní postavený největší content marketingový projekt v dějinách lidské civilizace – Bible.

Když mluvíte o potřebě příběhu a emocí, jako byste s nadšením tvrdili, že musíme zařídit, aby slunce vycházelo na východě a zapadlo na západě.

Odpoutáním se od těchto floskulí, jejich přijmutím jako automatického faktu můžete začít budovat pořádný content marketingový projekt.

foto: tuesday.cz

Druhou část přednášky jsem věnoval vzniku televizního pořadu Jiná liga. Na toto téma jsme na našem blogu psali už dříve.

A příště vám ukážeme některé opravdu zajímavé content marketingové příklady z celého světa.

PŘEČTĚTE SI

·       7 trendů v content marketingu pro rok 2019

·       Politika do reklamy patří

·       Funkční content marketing potřebuje novinářské základy

 

P.S.: Tento článek má 455 slov.