Social juice – Duben je v plném proudu a novinky na sociálních sítích na nikoho dlouho nečekají. Co nás překvapí tenhle měsíc?

Místo „rolí“ budou na Facebooku „úkoly“

Pokud spravujete nějakou facebookovou stránku, určitě jste se setkali s „rolemi“ jako administrátor, analytik, inzerent a tak podobně. Mnoho lidí však netuší, jaké pravomoci jednotlivým rolím náleží a co vlastně ten který člověk může na stránce dělat. Od dubna s tím bude konec. Facebook postupně tyto „role“ zamění za přehlednější „úkoly“. Svým kolegům tak přiřadíte konkrétní úkol, jako je správa či moderace kampaní nebo zobrazování výkonu. Tento systém bude přehlednější a každý se snadno dozví, co má na stránce za úkoly.

Zjistíme, proč vidíme jen některé příspěvky

Ve vašem facebookovém feedu vidíte různé druhy obsahu, ale nevíte, odkud jsou a proč je vidíte. Nově si budete moci ověřit, proč se vám daný obsah zobrazuje. Stačí, když si u příspěvku rozkliknete tři tečky vpravo nahoře. Facebook vám prozradí, proč daný příspěvek vidíte. Napíše vám, jestli spadáte do nějakého cílení či jestli někdo z vašich facebookových přátel něco neudělal. Částečně tak můžete pochopit algoritmus této sociální sítě.

Reakce už i na LinkedInu

Už tři roky na Facebooku používáme u příspěvků reakce pro lepší vyjádření emocí. Uživatelé si tento způsob „lajkování“ velmi oblíbili a již brzy se objeví i na LinkedInu. Budou to však jiné emotikony. LinkedIn se pokusí reakce přizpůsobit formám obsahu, který nabízí.

Novinka při tvorbě obsahu v Zoomsphere

Nemáte přesné nápady na příspěvky, jen náměty, které si vesele píšete do buněk v Zoomspheru. Tuhle situaci zná snad každý social media manager. Aby ve vašem content plánu nenastal příliš velký chaos, přišel Zoomsphere s novinkou „Idea“. Máte nápad, čeho by se příspěvek mohl týkat a jak by mohl vypadat? Napište si ho do idey, a jakmile nápad ucelíte, ideu překlopte v samostatný post. Bude to přehlednější a nestane se vám, že omylem vypustíte nechtěný obsah.

Interaktivní prvky už i v ad stories

Interaktivní prvky jako ankety či otázky v Instagram stories nepoužívají jen běžní uživatelé, ale také 60 % firemních profilů. Instagram se rozhodl tyto prvky zařadit i do ad stories, takže nyní můžeme na lidi zacílit reklamu s proklikem na web a zároveň se jich na něco zeptat. Zvýšíme tak engagement a aktivitu na svých instagramových účtech.

Lepší přehlednost v konverzacích na Messengeru

Komunikovali jste s někým na různá témata v rámci jedné konverzace a ztratili jste niť? O nic nejde, určitě se to stalo už mnohým. Proto Facebook přichází s novinkou – citování zpráv. Funguje to jednoduše, pokud chcete reagovat na konkrétní větu, tak se vám v Messengeru vyroluje možnost citování věty. A vašemu partnerovi přijde zpráva s jeho citací a vaší odpovědí. Takto budete vědět, na co konkrétní člověk reaguje. Nejefektivnější bude tato novinka ve skupinových konverzacích, kde se snadno ztratíte v záplavě zpráv.

Toto byl stručný přehled dubnových novinek. Těšíme se na další měsíc.