MARKETINGOVÁ MOZAIKA 13 – Kam až může zajítpohřebnický merchandising? Proč Burger King na Novém Zélandu narazil? Jsoukojící matky potenciální cílovkou? A co čtete v městských hromadnýchprostředcích? Nejen tyhle otázky jsme se pokusili v nejnovější Marketingovémozaice zodpovědět.

Lego náhrobkyi kremační pece

Pohřebnictví je obor, kdena jednu stranu „máte své jisté“, protože umírat se bude pořád. Zároveň ale zdefunguje velký konkurenční boj a pro získání klienta musíte napnout všechnymarketingové síly. Minulý týden jsme psali o novince v podoběkompostování,tentokrát nás zaujala vídeňská městská pohřební služba, která ve svém e-shopu nabízí upomínkové předměty z lega – smuteční vůztažený koňmi, truchlící rodinku či kremační pec i se zaměstnancem. Teď už jenstačí, aby si Hollywood všiml útlé knížky Ladislava Fukse a pan Kopfrkingl sedočká svého „lego movie“.


foto: shop.bestattungsmuseum.at

Střílečka z onlinu do reálu

Současný herní hitFortnite se možná dočká své verze v reálném životě. Asi určitě nepůjde odoslovné překlopení, to by přece jen u této online střílečky byla silná káva.Velmi bohatý soukromník (zůstávající v anonymitě) reálné zbraně nahradíairsoftovými a koupí ostrov, kam bude zvát zájemce o hru. My, kteří jsme vidělijaponský biják Battle Royale, máme do tváře vepsaný nervózní úsměv.

Mrzení shůlkami

Novozélandský Burger Kingvypustil do světa reklamu, v níž lidé neobratně jedli jejich nový produktinspirovaný vietnamskou kuchyní hůlkami. Ha ha ha… Ne! Spustila se lavinakomentářů, které spot vinily ze zesměšňování stravovacích návyků. Reklamu naInstagramu viděly přibližně tři miliony diváků, píšeme o ní i my, takže svůjúčel splnila. Mimochodem, Burger King není první (a asi ani poslední), kdo sedo boje s hůlkami pustil.

Promarněnášance

Tuzemské sociální sítě minulý týden lehce zčeřila kauza vykázání kojící ženy z fronty v bance. Při každé takové komunikační krizi je příležitost na dokonalý marketingový obrat ve vlastní prospěch. Toho však Raiffeisenbank nevyužila. Přitom stačilo tak málo – vyzvat ženy, ať k nim chodí kojit na pobočku, že je u nich klid a bezpečno, a k tomu přihodit možnost založení účtu pro kojence, na který banka přihodí do počátku pár korun. Škoda.

Povídky nacestu

Zatímco v Praze řeší, jakdo metra dostat signál a wifi, v Londýně se pustili offline cestou. Na tamnístanici Canary Wharf si cestující mohou zdarma vytisknoutpovídku, aby siukrátili jízdu hromadnou dopravou. Na výběr jsou povídky podle délky četby (odjedné do pěti minut) a samozřejmě různé žánry a autoři (klasika i současnost).Skvělý nápad!

foto: theguardian.com