Ve svém důsledku je jakýkoliv content marketingový projekt stále reklamním nástrojem. U těch nejzajímavějších a nejpřínosnějších však musí marketingoví specialisté sáhnout k praxi z jiných oborů. První na ráně je samozřejmě žurnalistika.

Nechte psát novináře

Vytváření přínosného obsahu, který bude lidi opravdu zajímat a budou jej konzumovat pravidelně, je denním chlebem všech novinářů. Proto je dobré se k tomuto řemeslu obrátit ve chvíli, kdy si potřebujete nastavit nějaké standardy práce. Kostru týmu webu O2TVSport.cz proto netvořili marketingoví manažeři, ale sportovní novináři s mnohaletou praxí a zkušenostmi z „bitevního pole“. Ty se osvědčily například při zpracovávání citlivých témat, kdy automaticky sepínal jejich novinářský cit odmítající lacinou honbu za pozorností. Jejich práci společně s klientem tavil v marketingové využití šéfredaktor.

Nezapomínejte na starý obsah

Stále opakovaná mantra požadující nový a originální obsah jez dlouhodobého hlediska často cestou do pekel, kdy otráveně sedíte nažidli a marně hledáte, jaké téma jste ještě nezpracovali. Všimněte si, jakpracují novináři, když píší o jednom tématu, a inspirujte se u nich. Pokud sev nějaké sledované kauze objeví nové informace, článek jimi začne,následně pak pokračuje zopakováním informací známých z dřívějška. Tentopostup lze aplikovat i v content marketingu. Uživateli často může být k prospěchu,že shrnujete informace, které jste zpracovali třeba někdy před rokem. Navíc siusnadníte cestu k jednomu ze žhavých trendů content marketingu – dlouhýmčlánkům, jejichž síla spočívá ve věrohodnosti.

Materiály sesbírané na jednom místě rozbijte na menší části

Vyslat tým na nějakou akci je věc náročná a nákladná. Protose v content marketingu často nepoužívá, i když se dá velmi jednoduše aúčelně zhodnotit. A přinést jeden výstup je opravdu mrháním. Z události sedá vytvořit několik různých textů, fotogalerie, video, posty na sociální sítě adalší obsah, kterým k sobě přitáhnete pozornost. To samé platí i u kampaní– všechno se dá zpracovat do velkého množství rozličných výstupů, které budoumít patřičný zásah.

Tento model praktikujeme například u webu Hezké bydlení, kdy ze série tematickýchveletrhů připravujeme velkou sérii tematických fotoreportáží.

Confused An Insignificant Man GIF - Find & Share on GIPHY

Do textů necpěte marketing

Poslední, jednoduchou poučkou, která se však velmi těžko prosazuje, je lepení reklamních sdělení k textu. Požadavky typu „A na závěr tam jen připište, že nejlepší výrobek/službu získáte, když si objednáte tohle a tohle“ jsou zabijáky funkčního content marketingu. Tyto věci se dají dělat elegantně pomocí vkládaných bannerů. A jak ve své přednášce na naší akci Elitní Content 01 ukázal Pavel Jechort z blogu Suri-nam.cz, přes jediný banner mířilo na stránky srovnávače pojištění Suri.cz přes 15 % veškeré návštěvnosti cílového webu. To už je číslo, s nímž se dá velmi dobře pracovat.