Máme za sebou rokplodný na kampaně, které rozvířily vody (nejen) marketingového světa. Mnohéz nich nám i po měsících živě rezonují v paměti, takže jsme serozhodli napsat článek o tom nejlepším, co nám loňský rok přinesl.

Jak proměnit FCK up na skvělou PR kampaň

Začalo to bizarně, řetězci, který se specializuje na smažené kuřecí maso, došlo kuře. Skutečně ironická situace, která na sociálních sítích vyvolala neuvěřitelný flame. Fanoušci KFC v celé Velké Británii museli jeden den vydržet bez svých oblíbených kyblíků. Údajně to některé pohoršilo natolik, že se snažili zburcovat policii.

Podobné krizové situace jsou však ideální příležitostí namarketingový stunt a společnosti KFC to vyšlo. Jediný print, jeden prázdnýkbelík a tři přehozená písmenka obrátily náladu fanoušků řetězce. Z rozhořčeníse staly úsměvné reakce, které zaplavily Twitter. Tleskáme a na „kampaň“vzpomínáme se širokým úsměvem.

Zdroj: https://www.standard.co.uk/news/uk/kfc-apologises-for-chicken-shortage-with-witty-fck-were-sorry-advert-a3774321.html

Skutečně výrazná kampaň s pěknou myšlenkou

Takovýto goodvertising se nám moc líbí. Nenásilný, milý apřece zapamatovatelný a výrazný. Značka zvýrazňovačů Stabilo na fotografiíchvelkých momentů zvýrazňuje ženy, které se ve velkém přičinily o jejichrealizaci, i když často stály v pozadí a nedostalo se jim patřičnéhouznání.

Zdroj: https://www.adweek.com/creativity/the-25-best-ads-of-2018/

·     LETOŠNÍ TRENDYV GRAFICE

·     7 TRENDŮV CONTENT MARKETINGU PRO ROK 2019

Pohádkově krásný spot s myšlenkou ukrytou pod pozlátkem

Japonská kosmetika Shiseido nás v minulém roce doslovauchvátila svým originálně zpracovaným spotem „The Party Bus“. Jde o zamilovanýpříběh s nečekanou pointou, který i přes moderní prostředí evokujeatmosféru některé z mnoha legend japonské kultury či představení operynebo baletu. Určitě obětujte 3 minuty svého času tomuto surreálnému zážitku.

Čtyřminutový spot uteče jako voda

Getty Images nás pravidelně zásobuje příjemnými kampaněmi.Ta loňská však vystupuje z davu a i po měsících ji máme živěv paměti. Tento 4minutový spot je dynamický, rychlý a bavil nás každouvteřinu své rozsáhlé minutáže. I když fotobanky příliš nemusíme, Getty Imagessi nás získali.

Těhotenský test s velmi pozitivní marketingovou odezvou

Močení, které vám změní život. Po KFC je tu opět „prostý“ print,jemuž se podařilo zaplnit sociální sítě. Mechanika je jednoduchá, moč těhotnýchžen „odemkla“ slevu na dětskou postýlku v prodejnách IKEA.

Zdroj: https://www.dandad.org/awards/professional/2018/pr/26608/ikea-pee-ad/

A pokud bychom měli vybrat absolutního vítěze?

Je to Tide. Více vám k tomu poví samotný spot určenýpro nejsledovanější reklamní pauzu v rámci Super Bowlu. Nám u něj došlaslova.