MARKETINGOVÁ MOZAIKA11 – Jeden nejmenovaný limonádový mogul obsadil sklárny a němečtí vinaři nemajído čeho stáčet. Opilci mají nevyužitý potenciál, Florida Man stále žije i prácepro NASA. Nejen tyhle bonbónky se tentokrát dostaly do našeho výběru.

Došlo sklo, víno nebude!

Jak absurdní souvislosti mohou mít korporátní snahy oekologickou tvář firmy, ukazuje situace z Německa, kde Coca-Cola vykoupilavšechny možné kapacity na výrobu skleněných lahví a tamní vinaři teď nemají do čeho stáčet své produkty. Sklo se totiždá marketingově komunikovat jako ekologické chování, s plastem narazíte.

Philadelphia, USA- April 22, 2011: macro studio shot of numerous glass bottle of Coca-Cola. focal point is the front row of bottles with a shallow depth of field

Opilé nakupování vyjde na miliardy

Lidé pod vlivem alkoholu ročně utratí v průměru 400 dolarůza věci, které v tomto stavu nakoupili. Celkově je to pak velice solidní byznys,který ročně generuje přes 48 miliard dolarů. Asi nikohopak nepřekvapí, že nejvíc na tom trhne Amazon. Jelikož v Česku funguje oblíbenézaklínadlo „specifický trh“, měli bychom jeden nápad na solidní startup.

Florida Man je zpátky

Je to už více než šest let, co se objevil mem „Florida Man“,který do světa vypouštěl neuvěřitelné (nejen) kriminální historky a pro svousžíravou grotesknost byl přirovnáván k Darwinovým cenám. Jak už to bývá,aktivita postupně opadala, stejně jako popularita. Ale v poslední době vstal Florida Man zpopela a zase nás zásobuje bizarnostmi prvního řádu.

Nabídka, která se neodmítá

Chcete pracovat pro NASA, ale dělá se vám šoufl už nařetízkáči? Teď máte šanci, NASA hledá dobrovolníky, kteří budou dva měsíce ležet vposteli. Dá jim za to 14 000 liber (přes 420 000 korun). Vědci totiž potřebujíotestovat působení umělé gravitace na lidské tělo. I kdybyste vymyslelisebekrásnější náborovou kampaň, těžko porazíte takto honorovanou nabídku naválení se v posteli, při němž si můžete číst, koukat na filmy a tak dále…

Klikání o ničem nevypovídá

Do zajímavého výzkumu se pustil Ústav pro studiumžurnalistiky agentury Reuters, když hledal souvislosti mezi hodnotou článku a jeho čteností.Podle vědců lidé hledají relevantní informace, což s počtem kliknutí na článekv podstatě nesouvisí. Blíží se soumrak titulků PORNO – BEZ PLAVEK – 10 BLA BLA,JAK BLA BLA BLA? U nás v agentuře si nejsme úplně jisti.

Nejsou koule jako koule

Na závěr tu máme jednu australskou printovou reklamu. Údajněje to na bubble tea, ale kdo ví? Australané mají divný přízvuk.