MARKETINGOVÁ MOZAIKA 9 – Nejnovější internetová výzva #trashtag pomáhá s jarním úklidem. Hipsteři jsou tak různí, až jsou všichni stejní. Selfíčko s divokou šelmou nemusí dopadnout dle představ a reklamy na elektrický Volkswagen Golf a boty Reebok. Nejen tyhle střípky tentokrát zapadly do naší Marketingové mozaiky.

Pochlubte se úklidem

Další hashtag obletěl svět. Tentokrát jde o dobro celé planety. Výzva #trashtag apeluje na lidi, aby si uklidili ve svém okolí. Samozřejmě by to nebyla ta správná internetová výzva, aby se u toho řádně nefotilo. Nejprve stav před úklidem, následně porovnání, jak to vypadá po zásahu.

Co vybral Gates?

Bill Gates se svěřil s deseti inovacemi, které letos ovlivní svět. Najdeme mezi nimi vylepšenou technologii pro využití jaderné energie, personifikované vakcíny proti rakovině nebo vegetariánské burgery. Podle všeho si na konci letošního roku budeme moci říct, že jsme zase o krok dál v záchraně naší civilizace (nebo v její destrukci).

YouTube vypne komentáře u dětských videí

Internetové diskuze jsou plné ostrých slovních potyček a vulgarismů. YouTube se snaží vyřešit citlivou otázku písemných výpadů u videí, která se nějakým způsobem dotýkají dětí. V nejbližších měsících postupně znemožní komentování pod takovými videi. Údajně jde o dočasné řešení. Možnost komentování bude mít jen několik vybraných kanálů, na kterých však bude diskuze moderovaná a hlídaná.

To jsem já! Nejste…

Hipsteři to mají těžké. Snaží se vypadat originálně, což v důsledku sjednocuje jejich vzhled. V článku amerického časopisu MIT Technology Review zveřejnili informace o matematické studii, která se snaží odpovědět na otázku, proč všichni hipsteři vypadají stejně. Použitá ilustrační fotografie se však nelíbila jednomu hipsterovi, který se na ní poznal, a hrozil žalobou. Mimo jiné se mu nelíbilo, že článek je k hipsterům neuctivý a urážlivý. Později se ukázalo, že na fotografii není on, ale úplně jiný a zcela odlišný hipster.

Selfie s jaguárem nedopadlo

Opět jeden z pokusů o originální selfie, který dopadl nezdarem. Mladá žena si v arizonské zoo chtěla udělat fotku s jaguárem, přelezla plot, aby následně zjistila, že šelma nemá na focení náladu. Odnesla to pokousanou rukou. Zoologická zahrada následně uvedla, že zvíře nebude utraceno.

Videoklip na jedno nabití

Volkswagen se rozhodl, že ukáže, jak jeho elektromobil sám utáhne celé natáčení hudebního klipu. Vizuálně působivý počin plný efektů spojených právě s energií natočil k nové verzi eurodance hitu Electric a stačila mu k tomu baterie z e-Golfu.

Reebok rozpoutal bizarní bouři

Reklamy na sportovní obuv bývají často zvláštní, ale novinka firmy Reebok je ve své švihlosti o fous dál. Tak nějak stále nedokážeme rozklíčovat, co nám tvůrci chtěli sdělit. Odkaz na japonské horory pohupující se v bocích? Na některé kreativní myšlenkové pochody jsme krátcí, ale musíme uznat, že to má rytmus.