MARKETINGOVÁ MOZAIKA 8 – Švédští důchodci budou konzumovat krásná jídla z 3D tiskárny. Televiznímu vysílání zvoní (další) umíráček. Jaromír Soukup si pustil ústa na špacír a Huawei to říká písní. Co nového ve světě marketingu, vám odhalí naše aktuální Mozaika.

Televize bude žít ještě 16 let

Tak dlouho to podle ředitele Netflixu Reeda Hastingse potrvá, než se klasické televizní vysílání odebere do věčných lovišť. Dle jeho vyjádření je televizní vysílání jako kůň. Ten byl taky dobrý, než se objevil automobil. Šestnáct let je celkem dost času, abychom si dosytosti užili silvestrovských estrád a letních odpočinkových programových schémat.

Reed Hastings (zdroj: hollywoodreporter.com)

Je libo tištěnou svačinku?

Švédští senioři svým jídlem určují trendy budoucnosti. V tamních domovech důchodců budou lidem, kteří mají problémy se žvýkáním nebo polykáním, tisknout jídla na 3D tiskárně. Proč? Jde o estetickou stránku pokrmů. Lidé s těmito problémy totiž musí jíst nevzhledné kaše, což apetitu nepřidá. Podle plánu by to mělo třeba vytištěnému kuřecímu stehnu dát konzistenci podobající se například panna cottě.

Produktivita v kancelářích překvapila

Britové provedli průzkum, který měl za úkol zjistit, jak produktivní jsou zaměstnanci pracující v kancelářských profesích. Výsledek překvapil asi všechny. Kdo by řekl, že to nebudou ani tři hodiny – přesně šlo o 2 hodiny a 53 minut produktivní činnosti denně. Většina pracovní doby padne na brouzdání internetem.

Všechny krásy Huawei

Čínská společnost Huawei na tom v posledních týdnech není s reputací příliš dobře. Na záchranu své pověsti vytasila všechny možné marketingové zbraně a nechybí ani video s rozzářenými dětmi, které opěvují krásu výrobků této firmy. Jak říká stará reklamní poučka – když nemáš co říct, zazpívej to.

Trpaslíci forever!

Pro všechny obchodníky se sklony k povadlému umění všech zahrádek světa se otevírá jedinečná možnost, jak získat firmu s téměř stopadesátiletou tradicí. Německá firma Philipp Griebel, která do světa chrlí zahradní trpaslíky, hledá nástupce ve vedení.Její současný majitel totiž odchází do důchodu. Tohle je šance, která se často nenaskýtá…

Placené recenze pod dozorem

Uživatelské recenze výrazně ovlivňují nákupy na internetu. To není žádná převratná informace, stejně jako ta, že si firmy kupují pozitivní recenze svých výrobků. V USA se nyní Federální obchodní komise zaměří na společnosti, které tuto nedovolenou praktiku provozují na Amazonu. Na tomto webu je prý až 30 % všech recenzí falešných.

Trollové Jaromíra Soukupa

Jedna z nejvíce renesančních osobností dneška nám nechala nahlédnou pod pokličku fungování svých firem. Jen si nejsme moc jistí, jak moc si byl vědom toho, co činí.