Kdo byl někdy na marketingové konferenci, ví, jak je třeba už druhý den těžké vzpomenout si, co tam vlastně slyšel zajímavého. Navíc na všechny čekají nevyřízené e-maily a odložené schůzky, které se v době nepřítomnosti nahromadily. Jelikož nás baví content marketing a rádi v jeho rámci hledáme nové možnosti, napadla nás kniha, kterou vytvoříme na místě a ještě téhož večera ji pošleme e-mailem všem účastníkům. Díky tomu bude mít zájemce vše podstatné, co na konferenci zaznělo, kdykoliv po ruce.

Proč Marketing with Love?

Při hledání „oběti“ jsme narazili na konferenci Marketing with Love, která nás zaujala jednak kvalitní skladbou řečníků, a také skutečností, že zapálení pořadatelé fungují jako nezisková organizace, takže výtěžek putuje na dobrou věc. Po vzájemné dohodě bylo jasno – svatého Valentýna strávíme v pražském burleskním klubu Royal.

Čím víc příprav, tím víc…

Na takové dobrodružství je dobré se pořádně připravit. Čím víc materiálu máte k dispozici v dostatečném předstihu, tím jistější si jste v kramflecích ve chvíli, kdy to vypukne. Grafik si připravil šablonu, do které následně průběžně sázel texty, já jako copywriter– budoucí autor textůjsem studoval profily řečníků a témata jejich přednášek.

Také jsme si připravili mechanismus, jakým budeme na konferenci fungovat. Moje texty putovaly ke korektorovi a od něj přímo grafikovi, který to tam sázel jako trumfy při licitovaném mariáši.

Asi snem každého organizátora je mít všechny prezentace od řečníků v dostatečném předstihu. V to jsem ve skrytu duše doufal i já, i když jsem tušil, že realita je prostě jiná. S jednou výjimkou jsem si tak musel vystačit pouze s názvy přednášek a stručnými anotacemi. V případě Jakuba Horáka nebylo k dispozici ani to.

Změny nás nerozhodí

Hlavní bylo, abychom v nastaveném flow nevymýšleli nějaké kejkle a kulišárny. Jednoduchost byla základem úspěchu. Ráno jsme se přibližně hodinu před konferencí usadili do pohodlných křesel, takticky rozestavili potřebné nástroje a šli na první kávu. Při ní jsme postřehli pár změn, které oprotipůvodnímu plánu nastaly – někteří řečníci odpadli, jiní je nahradili, někdo zaspal, tak se vystřídá s pozdějším řečníkem… Nic, co by nešlo vyřešit během několika minut. Důležité bylo o všech změnách vědět, protože překvapení se může snadno proměnit v paniku.

S fotografkou konference jsme se domluvili na místě, kde budeme všechny řečníky fotografovat, abychom zachovali jednotný styl e-booku, a poprosili ji, aby si řečníky odchytávala, vyfotila a upravené fotky posílala přímo grafikovi.

Pak už na pódium nastoupil moderátor konference Jiří Charvát a cirkus začal…

Moderátor konference Jiří Charvát

Dobře namazaný stroj

Zasedli jsme ke svým počítačům a poznámkovým blokům a nastartovali výrobní mašinu. Řečníci přednášeli, slajdy lítaly a pro nás se svět zúžil na jediné – správně a pokud možno okamžitě vyhmátnout to podstatné, co chtěl přednášející publiku sdělit.

Díky tomu, že jsem krátké přestávky mezi jednotlivými řečníky využíval k okamžité úpravě poznámek a nesourodých vět do souvislého textu, který jsem obratem posílal korektorovi, běželo všechno podle plánu. Někteří přednášející mluvili příjemným tempem, že poznámky stačilo posléze jen uhladit, jiní naběhli na pódium s takovou energií, že jsem musel bojovat s tím, abych se nezasekl a nehleděl s otevřenou pusou.

Autor textu při plném nasazení

Čas prokázal svou relativitu, když jsme najednou zjistili, že je večer a nám zbývá upravit poslední text, doladit nahozený úvodník a pohrát si s fotkami. Vše se podařilo zdárně dotáhnout a e-book Vytváření snů vs. nahánění nákupů k návštěvníkům konference dorazil ještě téhož večera. Věříme, že jej ocenili.

E-book, který vznikl v průběhu konference a který účastníci dostali ještě téhož večera, si můžete stáhnout zde.

foto: Lucie Peštová