Kola marketingu dále supí prvním měsícem roku 2019. Máme tu první globální výzvu, zajímavé informace o mileniálech i svět influencerů, který se poněkud zvrhává. Podívejte se na náš týdenní výběr toho nejzajímavějšího, co nás cvrnklo do nosu.

Desetiletá výzva

Internetem letí první letošní výzva #10YearChallenge, jejíž princip je jednoduchý. Sdílejte fotky, jak jste vypadali před deseti lety a jak vypadáte teď. Jako vždycky se vše poněkud zvrhlo a v druhé vlně se začaly objevovat více či méně vtipné nápady. Nás ale zaujala konspirační teorie, protože pryč je doba, kdy se memy světem šířily samospádem…

Hledáte práci?

Náborové kampaně jsou v době nízké nezaměstnanosti pěkným oříškem. Britská firma Studio Yes využila ostrovních tanečků kolem brexitu a stoupla si pěkně na právní hranu. To však nic nemění na tom, že to je zatraceně vtipné.

Jak na mileniály

Generace Y je v současnosti velmi lákavou cílovou skupinou pro značky ze všech možných oborů. Oslovování mileniálů je vzhledem k jejich definici složité a optimismu nepřidá ani fakt, že utrácejí méně než předchozí generace. Důvod je jednoduchý, mileniálové zkrátka mají málo peněz. Podle všeho jde o první generaci, která bude chudší než ta předchozí.

Alfa se hlásí o slovo

Přeskočme k nejmladší generaci, která se pomalu začíná hlásit o svá internetová práva. Generace Alfa (narození po roce 2010) už začíná produkovat vlastní influencery. Dokonce už existuje žebříček 10 pod 10. Přijde vám to zvrácené? Zvykejte si.

Vlivná zvířena

Ano, zvykejte si, protože svět marketingu hladoví po dalších a dalších typech influencerů. A když dochází lidi, sáhne se po zvířátkách. Explozi zvířecích účtů na sociálních sítích zaznamenaly i velké značky, které jsou ochotné zvířatům za propagaci platit. V New Yorku už vznikla první agentura, která se o zvířecí influencery stará – The Dog Agency. Vzpomínáte si, jak jste na počátku Facebooku zakládali profily svým psům a kočkám? Kde jste mohli být, kdybyste to vydrželi.

Influenceři u nás

Do třetice téma influencerů. Tentokrát poněkud seriózněji (i když podceňovat sedmileté, případně čtyřnohé influencery se nemusí vyplácet). Změnám na českém trhu se věnuje obsáhlý text, který se snaží odpovědět na otázku: „Jak označovat placenou spolupráci?“ Pryč je doba, kdy se vymýšlely různé kulišárny, aby to na oko vypadalo jako spontánní akce. Přiznání spolupráce posouvá celý segment blíže férovému prostředí, které je ve vyspělém světě standardem.

Konec sčítání ovoce

Vzpomínáte si na školní léta, kdy jste se učili sčítání pomocí množin, které se hemžily jablky, hruškami a dalším zdravým sortimentem „ovoce–zelenina“? V Británii se rozhodli zrušit tuto mnohaletou tradici a matematiku chytře využít k osvětě z prostředí zdravého životního stylu. Žáci budou jednoduše počítat kostky cukru, které jsou například v plechovce limonády nebo v misce snídaňových cereálií. Zajímavý způsob, jak nejmladší informovat o zákeřnosti produktů oblíbených značek.

Řekněte to básní

Poměrně překvapivá statistika přišla z Británie, kde rekordy lámou prodeje básnických sbírek. Podle agentury Nielsen BookScan se loni na ostrovech prodalo básnických knih za 12 milionů liber, dvě třetiny kupujících jsou mladší čtyřiatřiceti let a převažují mladé ženy a dívky. Prodeje rostou už několik let po sobě, takže je možná na čase, aby se tohoto trendu nějak citlivě chopil marketing, protože to může být cesta, jak se dostat k mileniálům.

V bikinách do hor pro slávu a smrt

Touha po pomíjivé slávě uživatelů sociálních sítí často dosahuje absurdní intenzity. Tragicky skončila „slavná“ tchajwanská horolezkyně v bikinách Gigi Wu, která svůj věhlas založila na focení selfíček na vrcholcích hor, na které vyšplhala v bikinách. Osudným se jí stal pád do rokle v tchajwanském národním parku Jü-šan.