Co mají společného larvy motýlů a největší poskytovatel hypoték v české republice? Na první pohled vůbec nic. Divoká příroda stojí proti tabulkám, grafům a suchým číslům. Pokud však toto spojení uvodíte termínem „content marketing“, situace se obrací.

Hledáme sdělení

Content marketing je komunikační nástroj pro každou firmu. Vůbec nemusí prodávat super cool produkty pro všechny trendy lidi z velkých měst. Obsahovým marketingem se úspěšně může zabývat i takový na první pohledu nezáživný segment jako jsou bankovnictví a hypotéky.

Pro Hypoteční banku provozujeme portál Hezké bydlení (hb.cz), jehož hlavním cílem je ukázat, že banka je pro své klienty především partnerem.

Jak pracovat s faktem, že hlavní produkty vašeho klienta jsou především nepříliš záživné cifry a složité tabulky? Prvotním úkolem je správně si definovat, co vlastně chceme lidem sdělovat. V tomto případě jsme jednoznačně zavrhli heslo HYPOTÉKY, ale soustředili se na mnohem zajímavější a širší oblast, která s hypotékami přesto úzce souvisí – DOMOV.

Od Bacha po Vlacha

Jakmile jsme si takto určili oblast, přes níž chceme se stávajícími i potenciálními klienty komunikovat, rozevřela se před námi pestrá paleta témat a oblastí. Ať už jde o odbornou pomoc, kdy radíme, na co si dávat pozor při obhlídce kupované nemovitosti, inspirace při zařizování interiéru či zdánlivě téměř nesouvisející tipy na výlety v tuzemsku i zahraničí.

Často zařazujeme i komplikovanější historické či architektonické články a profily, neboť nenásilná forma edukace je správnou cestou, jak si lídr ve svém segmentu udrží a posílí své postavení. Navíc mají tyto články vynikající čtenost a dosah.

Nebojte se dlouhých článků

Ne každá banka se rozhodne pustit do tohoto způsobu marketingu. Přitom lze tímto způsobem zaujmout široké pole internetových uživatelů. Pro někoho možná překvapivě skvěle fungují výše zmiňované delší  a komplikovanější texty, které odhalují historii nějakého místa a případně nabízejí tipy na návštěvu dané lokality.

Tyto články jsou sice pracnější, avšak jejich zásah je s rychlými články výrazně vyšší. Navíc dlouhodobě budují povědomí ve smyslu kvalitní přidané hodnoty.

Jak bydlí Češi i larvy motýlů

Kromě článků a fotoreportáží jsme se pustili i do natáčení video seriálů. Opět jsme nešli cestou, kdy bychom zkoušeli diváky přesvědčit, že není nic zábavnějšího než vyřizování hypoték. V seriálu Jak bydlí Češi jsme absolvovali historický exkurz do minulosti i současnosti bydlení. Později jsme se podívali do zvířecí říše, kdy nás zajímalo, Jak bydlí chrostíci. V tomto druhém případě jsme zařadili i dobročinnou pointu spojenou s interní komunikací Hypoteční banky.

Content marketing je pro každého

Správně nastavený content marketing je funkčním nástrojem pro propagaci firmy. Zásadní je vědět, co chceme lidem říct. Jaký způsob je pro to nejlepší, už můžete nechat na naší agentuře, my si s tím s přehledem poradíme. Stejně jako v případě Hezkého bydlení.