Dělat sportovní magazín jinak, než jej dělají ostatní, je výzva, nad kterou není třeba dlouho uvažovat. Nejlepší je do ní skočit rovnou po hlavě. Přesně tohle se nám stalo v létě roku 2015, kdy jsme pro O2 začali ve vražedně rychlém čase chystat web O2Sport.cz, respektive O2TVSport.cz.

Propojujeme televizi a internet

O2 v srpnu 2015 spouštělo sportovní stanici, která nutně potřebovala internetový doplněk v podobě zábavného magazínu, který by k novince přitáhl fanoušky sportu. A jelikož jde o marketingový projekt, ke čtenářům by následně mířila cílená nabídka na placené služby. Web měl být zkrátka taková druhá obrazovka, která by psala o vysílání televize a také o dění ve sportu u nás i v zahraničí.

Přicházíme na zub zájmům a choutkám čtenářů

Redakci jsme pečlivě seskládali z novinářských profesionálů, kteří vedli začínající redaktory, pilovali s nimi texty, vštěpovali jim základní novinářské zásady a ukazovali cestu, jakou jít. Editoři Jirka Fišara a Mirek Mazal se do nového webu zakousli a denně cizelovali a hledali způsob, jak si najít místo v přeplněném prostoru sportovních médií.

Velice brzy jsme zjistili, že tahouny zájmu jsou fotbal (česká liga a zahraniční megahvězdy) a Jarda Jágr. Jinak už vše bylo hluboko v závěsu. Občas se podařil nějaký ten výlet na čtenářský vrchol, ale šlo o solitérní záležitost, u níž nešla vystopovat logika a možnost opakování.

Přinášíme a rozvíjíme nové novinářské postupy

Velikostí redakce jsme ani zdaleka nemohli konkurovat zavedeným mediálním domům, proto jsme si hned na začátku řekli, že našim zájmem nejsou zprávy typu „víme první“. Spíše jsme se soustředili na ohlasy a reakce ze sociálních sítí. Prostě jsme si počkali, až zpráva obletí svět, a lidé zveřejní své reakce (vtipné, odborné). Ty jsme následně seskládali do článku a chytali druhou vlnu zájmu.  Zjistili jsme, že tahle metoda má nečekané výsledky. Mimochodem, v Česku jsme byli první, kteří stavěli články na vložených příspěvcích z twitteru. Takže jsme vlastně v něčem to prvenství máme.

A na čtenosti to bylo znát…

Čísla nám rostou do nebe

Návštěvnost za první měsíc provozu (srpen 2015) byla necelých 30 000 uživatelů a téměř 70 000 přečtených stránek. Na to, že jsme si vše jen osahávali, zkoušeli a testovali reakce, to nebyl špatný výsledek.

Jenže už v lednu 2016 jsme byli na více než 130 000 uživatelů a dvojnásobném počtu přečtených stránek. Významně jsme tak překročili klientovo očekávání a prudce se přiblížili našem internímu cíli, který byl ještě ambicióznější. A pořád jsme rostli. Naši social manageři čím dál tím lépe cílili, hráli si se čtenáři. Například články o nádherném gólu CR7 cílili na Messiho fanoušky, kteří si pochopitelně nemohli nechat ujít takovou příležitost k patřičně peprnému komentáři, a tak podobně.

Díky tomu se nám mimo jiné dařilo, aby facebookové diskuze byly výhradně k tématu článku. I když jsme zpočátku bojovali s určitou averzí vůči O2 – přeci jen to není úplný lovebrand, a někteří lidé měli pocit, že jim tato firma ukradla fotbal, který by měl patřit tak nějak všem.

Jsme na vrcholu

Po roce jsme se dostali výrazně přes milion přečtených článků měsíčně a v prosinci 2016 jsme se stabilně usadili vysoko nad půlmilionem unikátních čtenářů a blizoučko 3 milionů přečtených stránek měsíčně, čímž jsme se stali největším content marketingovým projektem na českém trhu.

Začala se řešit kruciální otázka, co s tak velkým projektem dělat. Bylo jasné, že vysoce přerostl původní očekávání a jeho vliv posouval web do jiných pater. Hledalo se, co s projektem dál. Hledalo a hledalo…

Sbíráme světskou slávu

V mezičase si nás všímaly i poroty různých odborných soutěží. Ocenění si projekt odnesl třeba z WebTop100, IEA, Fénix, Zlatý středník…

Spousta unikátních znalostí a zkušeností

Jak šly měsíce jednání o další budoucnosti webu, bylo čím dál tím zřejmější, že se naše názory rozcházejí s myšlenkovými pochody klienta. Spolupráce postupně ochladla a definitivně skončila v polovině roku 2018, kdy jsme opustili správu webu a dál už nerozhodovali o jeho náplni a dalším směřování.

Byly to téměř tři roky skvělé práce, kdy jsme se toho hodně naučili a pronikli na místa, o kterých jsme ani nedoufali. Web O2TVSport.cz nám dal zkušenosti, které jsme mohli následně zúročit pro další naše klienty. Byla to jízda, která stála za to. A jestli teď přemýšlíte, jak oslovit sportovní fanoušky, my to dobře víme. Získali jsme zkušenosti, kterými se na trhu může pochlubit opravdu jen málokdo. A už teď je zúročujeme na dalších projektech a budeme z nich nepochybně těžit i dál. Třeba i společně s vámi…